PILNE!! Rozwiązanie potrzebne na jutro wraz z obliczeniami.
Temu kto to rozwiąże będe bardzo wdzięczna i dostanie punkty.
Miłego rozwiązywania! ;]
PS.Są to procenty.

Obok strumyka,który płyną wolna, rozsiewał zioła pan Maj.
Wysiał 25g majeranku, 30g tymianku, 25g szałwii, 26g bazylii, 20g mięty oraz 24g estragonu.Jaki procent wysianych przez niego ziół stanowił tymianek?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T18:22:26+01:00
25g + 30g + 25g + 26g + 20g + 24g = 150g - wszystkie zioła
tymianek = 30 g
30g = 1/5 150g
1/5 = 20%
Odp.:Tymianek stanowił 20% wysianych ziół.
1 5 1
2009-10-25T18:28:50+01:00
2009-10-25T18:34:49+01:00
25g+30g+25g+26g+20g+24g=150g
150g÷10=15g-dziesięć %
15g×2=30g-dwadzieścia %
Odp.Tymianek stanowił 20 procent wszystkich ziół.