Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T18:17:43+01:00
60% - dziewczyny
40% - chłopcy

Skoro chłopców jest o 64 mniej niż dziewcząt to oznacza,że różnica w procentach to ta liczba.

60-40 = 20%

20%- 64uczniow.
10% - 32uczniów
100% - 320 - wszyscy uczniowie tej skzoly
60% - 10% *6
60% - 192

W tej szkole jest 192 dziewczyn
8 4 8
2009-10-25T18:20:34+01:00
Dziewcząt - 0,6x
Chłopców - 0,4x

0,4x=d-64 /:0,4
x=2,5d-160
x=2,5*0,6x-160
x=1,5x-160
-0,5x=-160 /:(-0,5)
x=320

0,6*320=192

Do tej szkoły uczęszczają 192 dziewczyny.
2 5 2
2009-10-25T18:35:51+01:00
X-ilość uczniów szkoły 60%=0,6 dziewczeta to 0,6x 0,4x-chłopcy 0,6x=0,4x+64 0,2x=64 x=320-tyle jest w szkole uczniów 0,6 z 320=0,6 razy 320=192-tyle jest dziewczynek
3 5 3