Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:50:45+01:00
Przekatna dzieli kwadrat na dwa trojkaty prostokatne o:
dwoch przyprostokatnych rownych 4 cm

z pitagorasa:
a²+a²=d²
a = bok trojkata=bokowi kwadratu
d= przekatna kwadratu= przeciwprostokatnej trojkata
4²+4²=d²
16+16=d²
32=d²
d= pierwiastek z 32= 4 pierwiastki z 2
ogolnie wzor na przekatna kwadratu: d= a pierwiastkow z 2
2 3 2
2010-03-15T17:51:03+01:00
A²+b²=c²
4²+4²=c²
16+16=c²
c²=32
c=√32
c=4√2
3 5 3