Na początku lekcji nieobecni stanowili 1/8 liczby wszystkich uczniów klasy. Po kilku minutach przyszedł jeden spóźniony uczeń i wtedy nieobecni stanowili 1/12 uczniów tej klasy. ilu uczniów jest w klasie?

zadanie musi być rozwiązane z zastosowaniem równań !!!
to pilne!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-15T17:54:07+01:00
X - liczba osób w klasie
y - liczba nieobecnych osób

y = 1/8x
y - 1 = 1/12x

y - 1/8x = 0 / * ( -1 )
y - 1/12x = 1

-y + 1/8x = 0
y - 1/12x = 1

-y i y się skracają

1/8x - 1/12x = 1

sprowadzamy do wspólnego mianownika

3/24x - 2/24x = 1
1/24x = 1 / * 24
x = 24

odp w tej klasie jest 24 uczniów

dasz naj ? ;-*
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:55:35+01:00
X - liczba uczniów z klasie (wszystkich)
1/8x-1=1/12x
-1=1/12x-1/8x
-1=2/24x-3/24x
-1=-1/24x
-x=-1*24
-x=-24
x=24

odp.: w tej klasie jest 24 uczniów
15 3 15