Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:52:59+01:00
2 cm-odległość na mapie skala: 1:500000 500000- to centymetry które trzeba zamienić na metry 1m=100 cm a wiec skreślamy dwa zera teraz mamy metry które trzeba zamienić na kilometry 1 km=1000m a wiec skreślamy trzy zera teraz trzeba 5km pomnożyć przez 2 5 razy 2 to 10 Rzeczywista odległość to 10 km.

hmmm ... na przykład jest skala : 1 : 2000 000 1 cm : 2000 000 cm 1 cm : 20 000 m 1 cm : 20 km I to polega na tym że jak masz cm to zamieniasz na większe jednostki . Jak masz np. kilometr to na mniejsze jednostki .

Powiedzmy, że masz mapę w skali : 1 : 500 000 Znaczy to, że 1 cm na mapie odpowiada 50 000 cm w terenie. Teraz przejdziemy do zamiany. 1 cm na mapie = 500 000 cm w terenie. 1 cm na mapie = 500 m w terenie. 1 cm na mapie = 5 km w terenie. Proste, prawda :) ?
2010-03-15T17:57:35+01:00
Skala jest to pomniejszenie lub powiększenie danego obrazu (najczęściej mapy). Dzięki niej można obliczyć odległość rzeczywistą dwóch punktów na mapie.
7 4 7