Uporządkuj powstawanie moczu :

*1Mocz ostateczny spływa do kanalika zbiorczego a nastepnie do miedniczki nerkowej

*2 kREW PRZEPŁYWAJAC PRZEZ KŁEBUSKZI NERKOWE ULEGA FILTRACJI

*3 W komórkach w wyniku rozkładu aminokwasów powstaje mocznik

*4 Podczas przepływu przesączu przez kanalik nefronu z powrotem do krwi wracaja glukoza , I jony np Woda

*5 Wraz z krwia mocznik transportowany jest do nerek

*6 Do przesączu nie przenikaja komórki krwi oraz białka osocza,przenika natomiast woda jony wody soli glukoza..

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T18:02:27+01:00
PRAWIDŁOWA KOLEJNOŚĆ TO:
3- W KOMÓRKACH W WYNIKU ROZKŁADU AMINOKWASÓW POWSTAJE MOCZNUK;
5- WRAZ Z KRWIĄ MOCZNIK TRANSPORTOWANY JEST DO NEREK;
2- KREW PRZEPŁYWA PRZEZ KŁĘBUSZEK NERKOWY I ULEGA FILTRACJI;
6- DO PRZESĄCZU NIE PRZENIKAJĄ KOMÓRKI KRWI BIAŁKA OSOCZA PRZENIKA NATOMIAST WODA JONY WODY SOLI GLUKOZA...;
4- PODCZAS PRZEPŁYWU PRZESĄCZU PRZEZ KANALIK NEFRONU Z POWROTEM DO KRWI WRACA GLUKOZA, JONY NP. WODA;
1- MOCZ OSTATECZNY SPŁYWA DO KANALIKA ZBIORCZEGO, A NASTĘPNIE DO MIEDNICZKI NERKOWEJ;
POZDRAWIAM!
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:03:15+01:00
3 W komórkach w wyniku rozkładu aminokwasów powstaje mocznik

*5 Wraz z krwia mocznik transportowany jest do nerek

*2 kREW PRZEPŁYWAJAC PRZEZ KŁEBUSKZI NERKOWE ULEGA FILTRACJI

*6 Do przesączu nie przenikaja komórki krwi oraz białka osocza,przenika natomiast woda jony wody soli glukoza..

*4 Podczas przepływu przesączu przez kanalik nefronu z powrotem do krwi wracaja glukoza , I jony np Woda

1Mocz ostateczny spływa do kanalika zbiorczego a nastepnie do miedniczki nerkowej






1 1 1