Odpowiedzi

2010-03-15T18:06:07+01:00
Skoro kwadrat to wysokosc=2r
V=πr²*H
V=πr²*2r
54/π=2πr³
2r³π²=54
r³=27/π²
r=√27/π² pierw trzeciego stopnia rzecz jasna
r=3/π(do potegi 2/3)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:14:09+01:00
Tworze uklad rownan:
V=54/π= πr²h
Pow boczna walca jest kwadratem wiec:
h=2πr

πr² x 2πr=54/π
2π²r³=54/π
2πr³=54
πr³=27
r³= 27/π
r= pierwisatek trzeciego stopnia z (27/π)
r= 3/pierwiastek 3 stopnia z π
Pole kwadratu czyli przekroju:
2πr x h= 2πr x 2πr = 4π² x (3/pierwiastek 3 stopnia z π)²=
=36 π²/ (pierwiastek 3 stopnia z π)²
4 2 4