Odpowiedzi

2010-03-15T18:07:40+01:00
P trapezu = 250 m + 450 m * 400 m :2 = 140 000
teraz musisz zamienić ile to hekarów a potem ton
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:13:22+01:00
Pole trapezu = (a +b) × h ÷ 2

a = 250 m
b = 450 m
h = 400 m

P =(250 +450) × 400 ÷ 2
P = 700 m × 400 m ÷ 2
P = 280 000 m ÷ 2
P = 140 000 m ²

1 ha = 10 000 m ²
140 000 m ² = 14 ha

1 ha = 4,5 t pszenicy
14 ha × 4,5 t = 63 t

Odp.: Rolnik z całej działki zebrał 63 tony pszenicy .

(Myślę, że pomogłam :* )