Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:21:15+01:00
X - piątki
12-x - czwórki
(5x+4(12-x)):12=4,75/*12
5x+48-4x=57
x=57-48
x=9

Odp. Ma 9 piątek.

x+2x+2x-5x+15+10=80
25≠80
x+3x=60
4x=60
x=15
x+15=3x-15
x-3x=-15-15
-2x=-30x=15
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T18:22:03+01:00
Zrobię to trochę innym sposobem, ale tak też można, tzn. możesz na teście/sprawdzianie tak napisać

12 piątek - średnia 5
11 piątek, 1 czwórka - średnia 4.91
10 piątek, 2 czwórki - średnia 4.8
9 piątek, 3 czwórki - średnia 4.75



x+2x+2x-5x+15+10=80
5x-5x= 55
0=55

x+3x=60
4x=60 / :4
x=15

x+15=3x-15
2x=-30 /:2
x=-15