Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:17:42+01:00
1)
Pole i obwód koła:
Pole koła
P = π r2
Obwód okręgu (koła):
L = 2 π r
------------------------------------------
2)
Pole trójkąta:
P∆ = ½ a*h

Obwód trójkąta:
Obw = a + b + c
------------------------------------------
3)
Pole prostokąta:
P = a ∙ b

Obwód prostokąta:
Obw = 2(a + b)
------------------------------------------
3)
Pole kwadratu:
P = a^2

Obwód kwadratu
Obw = 4*a
------------------------------------------
4)
Pole trapezu:
P = 1/2*(a+b) ∙ h

Obwód trapezu:
Obw = a + b + c + d

gdzie: a, b, c, d - długości boków
------------------------------------------
5)
Pole równoległoboku
P = a ∙ h

Obw = 2 (a + b)
a, b - długości boków równoległoboku
------------------------------------------
6)
Pole rombu
P = d1*d2/2
Gdzie d1 i d2 - dłuższa i krótsza przekątna rombu.
lub:
P=a*h (romb jest równoległobokiem lecz nie na odwrót!)

Obwód rombu:
Obw = 4 a
a - długość boku rombu
------------------------------------------
2010-03-15T18:25:52+01:00
Kwadrat a*a
prostokąt a*b
rąb e*f
trójkąt a*h/2
równoległobok a*h
trapez (a+b)*h/2