Odpowiedzi

2010-03-15T18:21:46+01:00
A = 4
b = 8
a i b to przyprostokątne
dł. przeciwprostokątnej:

c² = a² + b²
c² = 4² + 8² = 16 + 64 = 80
c = √80 = 4√5

Pierwszy sposób
P = 1/2 * a * b = 1/2 * 4 * 8 = 1/2 * 32 = 16

Drugi sposób
P = 1/2 * c * h
16 = 1/2 * 4√5 * h
16 = 2√5 * h
h = 16 / (2√5) = 8 / √5 = (8/5)√5

Wysokość opuszczona na przeciwprostokątną ma długość 8/5√5
5 3 5
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T18:27:06+01:00
A = 4
b = 8
a i b to przyprostokątne
Z tw. Pitagorasa liczymy długość przeciwprostokątnej:

c² = a² + b²
c² = 4² + 8² = 16 + 64 = 80
c = √80 = 4√5

Teraz liczymy pole na dwa sposoby:
P = 1/2 * a * b = 1/2 * 4 * 8 = 1/2 * 32 = 16

Drugi sposób, z wykorzystaniem przeciwprostokątnej c oraz wysokości która jest na nią opuszczona, o szukanej długości h
P = 1/2 * c * h
16 = 1/2 * 4√5 * h
16 = 2√5 * h
h = 16 / (2√5) = 8 / √5 = (8/5)√5
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:28:12+01:00
Obliczanie długości przeciwprostokątnej ( z Twierdzenia Pitagorasa)
x-długość przeciwprostokątnej

4²+8²=x²
16+64=x²
√80=x
4√5=x

Obliczanie pola powierzchni
(8*4):2= 34:2=16

Obliczanie wysokości opuszczonej na przeciwprostokątną (ze sposobu na pole):
h-wysokość
16= (4√5 *h):2 | *2
32=4√5 *h|:4√5
32:4√5=h
(8/5)√5=h

Odp:Wysokość opuszczona na przeciwprostokątną jest równa (8/5)√5 .
4 2 4