Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T19:09:11+01:00
Dane:
Cp₁ = 8%
Cp₂ = 2%
Cp₃ = 6%
mr₃ = 120g

Szukane:
mr₁ - ?
mr₂ - ?

stosujemy schemat krzyzowy: mamy dwa roztwory: 8 i 2% a chcemy otrzymac 6%. ze schematu krzyzowego wynika ze nalezy zmieszac 4 jednostki masowe 8% roz z 2 jednostkami masowymi 2 % roztworu. stosunek mieszanych roztworow jest 4:2, wiec w sumie mamy tak jakby 6 czesci (bo 4+2=6). dzielimy wiec mase roztowru 120g na 6 i mamy 20 g - jest to jedna jednostka masowa. i teraz: 4*20g=80g a 2*20g=40g.

Nalezy zmieszac80g 8% roztworu z 40 gramami 2% aby otrzymac 120g roztworu 6%.
1 4 1
2009-10-25T19:11:53+01:00
Dane
cp1=8%
cp2=2%
cp=6%
m=120g
szukane
m1=?
m2=?
rozwiązanie
ilość substancji w roztworze I 0,08*x
ilość substancji w roztworze II 0,02*(120-x)
ilość substancji w roztworze 0,06*120

0,08*x+0,02*(120-x)=0,06*120
0,08*x+2,4-0,02*x=7,2
o,o6*x=4,8
x=80
roztworu 8% będzie 80 g, a 2% 40 g
1 3 1