Odpowiedzi

2010-03-15T18:36:39+01:00
2*x+2*3x=28
2x+6x+28
8x=28/:8
x=3,5

sprawdzenie.

2*3,5+2*3*3,5+28
7+21=28
28=28
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:37:05+01:00
Bok a- x
bok b- 3x
obwód: 28 cm
wzór na pole tego prostokąta:
(2*x) + (2*3x)= 28
2x+ 6x= 28
8x= 28 /:8
x= 3,5

bok a- 3,5 inaczej 3 1/2
bok b- 3 * 3,5 = 10,5 inaczej 10 1/2
2 4 2
2010-03-15T18:42:22+01:00
28/2=14
2*3=12
12+2=14
12*2=14
A=12cm
B=2cm