Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:33:57+01:00
Piątki x
Czwórki y

x+y=12
(5x+4y)/12=4,75 *12

x=12-y
5x+4y=57
5(12-y)+4y=57
60-5y+4y=57
-y=57-60
-y=-3
y=3
x=12-y=12-3=9

Piątki x=9
Czwórki y=3

Spr.
x+y=9+3=12
(5*9+4*3)/12=(45+12)/12=57/12=4,75

Odp.
Zuzanna ma 9 piątek i 3 czwórki
pozdrawiam:)
2010-03-15T18:35:57+01:00
9×5=45
3×4=12
45+12=57
57:12=4,75


{x+y=12
{(5x+4y)/12=4,75 /×12
{x=12-y
{5x+4y=57
{x=12-y
{5(12-y)+4y=57
{x=12-y
{60-5y+4y=57
{x=12-y
{-y=57-60
{x=12-y
{-y=-3/:(-1)
{x=12-y
{y=3
{x=12-3
{y=3
{x=9
{y=3

Spr.
x+y=9+3=12
(5*9+4*3)/12=(45+12)/12=57/12=4,75

Odp.
Zuzanna ma 9 piątek i 3 czwórki

2010-03-15T18:36:02+01:00
{5n+4(12-n)}:12 = 4,75 n liczba piątek
przekształcam dzielę przez 12
5n/12 +4-4n/12=4,75
5n+48-4n=57
n=9 liczba piątek