Bardzo prosze o pomoc !!!!
1. ksiązki ali stoją na trzech półkach . na drugiej półce jest o 15 ksiązek mniej niz na pierwszej i 2 razy wiecej niz na trzeciej . na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy wiecej ksiązek niż na drugiej . ile ksiązek ma ala
2 zadanie
piraci z łajby z tego są znani ze zawsze modnie chodzą ubrani . kiedys nosili koszulki w paski , teraz ich oczy zdobią przepaski co trzeci pirat z owej załogi przepaską lewe oko ozdobił . prawe pod taką przepaską chowa calej załogi równa połowa siedmiu z powodu kiepskiego wzroku nie chce przepaski nosic na oku . i to juz wszyscy starsi - i młodzieży ile piratów uległo modzie ?
porosze tez zeby było sprawdzenie do tych dwóch zadań bardzo posze o pomoc !!!!! dzięki :)

2

Odpowiedzi

2010-03-15T18:32:27+01:00
Zad.1
x - pierwsza półka
y - 2 półka
z - 3 półka

y - 15 = x
z + x = 2(x+z)


y - 15 = x /razy -1
z + x = 2x + 2z

-y + -15 = -x
2x - 2z = z + x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:56:43+01:00
1.Książki Ali stoja na trzech półkach. Na drugiej półce jest 15 ksiązek mniej niz na pierwszej i 2 razy wiecej niz na trzeciej. Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy wiecej ksiązek niż na drugiej. Ile ksiązek ma Ala?
x - ilosc ksiazek na I półce
y - ilosc ksiazek na II półce
z - ilosc ksiazek na III półce

y+15=x [Na drugiej półce jest 15 ksiązek mniej niz na pierwszej ]
y=2z [ 2 razy wiecej niz na trzeciej]
x+z = 2y [Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy wiecej ksiązek niż na drugiej.]
układ 3 rownan ;] Rozwiazuje przez podstawianie
x = 2z + 15
x+z = 4z

x = 2z +15
x= 3z

3z= 2z + 15
z=15
x= 45
y = 30

Ala ma 45 + 30+15 = 90 ksiazek


2.lewe oko- x/3
prawe - x/2
7 - bez opaski
x- cała załoga
x/3+x/2+7=x/*6
2x+3x+42=6x
-x=-42/*(-1)
x=42
Modzie uległo
42-7=35
Odp. 35 piratów uległo modzie.

liczę na najlepsza :))