A) (-61)*49=???
b) (-5)i tutaj jest takie cztery małe=??? mniej więcej takie coś: (-5)4-tyle,że małe 4
c)(-2/5(minus dwa i pięć dziesiątych) * (-1 1/3(minus jeden i jedna trzecia)=???
d) (-1) * (-1) * (-1) =???
e) (-0,3) * 7,1=???

(*-razy)

PLIS POMÓZCIE MI!

3

Odpowiedzi

2010-03-15T18:38:45+01:00
A. - 2989

b. 625 (to małe 4 to potęga)

d. -1

e. - 2.13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:51:05+01:00
A) (-61)*49= -2989
b) (-5) do potęgi 4= (-5)*(-5)*(-5)*(-5)=625
c) -2 5/10* -1 1/3= -25/10*(-4/3)=3 10/30=3 1/3
d) (-1)* (-1)* (-1)= -1
e) (-0,3)*7,1= -2,13

! tam gdzie postawiłam znak / to jest kreska ułamkowa tylko sie zastanawiam czy ty tam w tym c) dobrze napisałaś , bo:
najpierw napisałaś - 2/5 ( dwie i pięć dziesiątych) a potem -1 1/3 ( jeden i jedna trzecia)
więc tam powinno być - 2 5/10 albo poprostu tam byłó - dwie piąte lub pisało -2,5 a to wiele znaczy
2010-03-15T18:52:01+01:00
A) -3136
b) To chyba 5 do potęgi 4 czyli (-5)*(-5)*(-5)*(-5) = 625
c) -2 i pięć dziesiątych to 25 dziesiątych * -1 i 1/3 to -4/3
25/10 * -4/3 = -100/30 // :(10) = -10/3 =-3 i1/3
d) (-1)*(-1)*(-1) = -1 << jak pomnożymy - razy - to daje +, + razy - dale - dlatego jest -1
e) 3/10 (trzy dziesiąte) * 7.1 (7 i jedna dziesiąta) =
(3*71)/100 = 213/100 = 2.13