Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:42:49+01:00
Duży - x+0,07 zł
Mały - x zł

kupiono:
duże - 8
małe - 6
zapłacono - 3,50zl


8*(x+0,07)+6*x=3,50 zł
8x+0,56+6x=3,50
14x+0,56=3,50
14x=3,50-0,56
14x=2,94
x=2,94:14
x=0,21 zł - cena małego haczyka

0,21+0,07=0,28 zł - cena dużego haczyka


Jak coś to pisz na prv. :)
2010-03-15T18:42:52+01:00
X--duzy haczyk
y-maly haczyk

y+0,07=x
8x+6y=3,5


y=x-0,07
8x+6(x-0,07)=3,5

y=x-0,07
8x+6x-0,42=3.5

y=x-0,07
14x=3.92

x=0.28
y=0,28-0,07

x=0.28
y=0.21