Rownania
10. Na bardzo nudnym wykladzie polowa studento drzemie a jedna trzecia rozwiązuje krzyżowki.Wśrod pozostalych sześciu sluchaczy pięć osob czyta książke
i tylko jedna studentka pilnie notuje. Ile studentow jest obecnych na tym wykladzie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:40:28+01:00
X - szukana liczba
x - 1/2x - 1/3x = 6
x - 3/6x - 2/6x = 6
1/6x = 6
x - 36
odp: Na tym wykøadzie obecnych jest 36 studentów.

liczę na naj ::)
2010-03-15T18:40:39+01:00
1/2 x + 1/3 x +6=x
5/6x+6=x
1/6x=6
x=36 36 studentów
2010-03-15T18:41:37+01:00
1/2 = 3/6 drzemie
1/3= 2/6 rozwiązuje krzyżówki
3/6+2/6=5/6
6/6-5/6=1/6
1/6 to pozostałe 6 osób
6/6 = 6*6=36
Odp. Na wykładzie jest 36 osób.