Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:46:27+01:00
360/12=30

a=30

V=a³

V=27000cm³

27000cm³=27litrów

zmieści sie 27 litrów
3 3 3
2010-03-15T18:48:20+01:00
360:6= 60
60 jedna krawędz ściany
a*b*c
60*60*60=216000 litrów wody
3 2 3
2010-03-15T18:49:22+01:00
Sześcian ma wszystkie krawędzie jednakowej długości.
x - dł. krawędzi
12 - liczba krawędzi sześcianu
czyli:
12 * x = 360 cm
x = 30 cm = 3 dm
1 litr = 1 dm³
objętość akwarium = x³ = 3³ = 27 dm³
Odp. W akwarium zmieści się 27 litrów wody.
2 3 2