Odpowiedzi

2009-10-25T18:50:10+01:00
Chyba 5,5 pH żeby zmienić pH trzeba rozsiewac wapno
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T18:51:14+01:00
Przyjmuje się, że gleby o pH do 6,5 to gleby kwaśne; pH od 6,6 do 7,2 to gleby obojętne, natomiast pH powyżej 7,3 oznaczają gleby zasadowe.
W praktyce najczęściej występują gleby kwaśne. Związane jest to z procesami zachodzącymi w glebie podczas uprawy roślin – staje się ona coraz bardziej kwaśna.
Dlatego pomiary pH należy wykonywać regularnie i odpowiednio stosować zabiegi uprawowe gleby.

Jeżeli gleba posiada odczyn pH, poniżej 6,5 czyli kwaśny, a rośliny potrzebują gleby o odczynie obojętnym lub zasadowym, należy przeprowadzić odkwaszenie(wapnowanie). Zabieg ten przeprowadza się stosując wapno.
Jeżeli gleba w naszym ogrodzie jest lekka – piaszczysta, odkwaszanie wykonuje się na wiosnę, mieszając ziemię z wapnem. Nadaje się do tego dolomit lub kreda.
Innym sposobem odkwaszenia gleby jest wymieszanie jej z podłożem popieczarkowym.
Przy glebach ciężkich – gliniastych do odkwaszenia stosuje się wapno palone lub gaszone, które łatwo rozpuszcza się w wodzie. Zabieg należy wykonać w jesieni, pamiętając o stosowaniu środków ostrożności; wapno jest substancją żrącą.