PROSZĘ O SZYBKIE ROZWIĄZANIE !!!

4.Zegar z kukułką waży 5,5 kg . Kukułka jest o 5kg lżejsza . Ile waży zegar a ile kukułka ?

8.Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim , duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego. Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50 zł . Ile kosztował duży a ile maly haczyk ?

2.Gdy zmieszamy błękit paryski z czerwienią cynobową w ten sposób ze mamy farby niebieskiej 1,5 raza więcej niż czerwonej to otrzymamy farbę koloru ultranaryna.Ile trzeba wziąsc kilogramów błękitu a ile czerwieni żeby otrzymac 1,5kg ultramaryny.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T18:49:16+01:00
4)Szukane:
Ile waży zegar, a ile kukułka?
5.5 = x + 0.5
5.5 - 0.5 = x
5 = x
x=5
Odp. Zegar waży 5 kg a kukułka 0.5 kg.
8)x - cena dużego haczyka
x-0,07 - cena małego haczyka

8x+6(x-0,07)=3,5
8x+6x-0,42=3,5
14x=3,92
x=0,28 zł

0,28-0,07=0,21 zł

Odp. Duży haczyk kosztował 28gr a mały 21 groszy.
2)n/w
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:49:28+01:00
4.k - masa kukułki (w kg)
(k + 5) - masa zegara bez kukułki (w kg)

k + k + 5 = 5,5
2k = 0,5
k = 0,25 [kg] - masa kukułki
k + 5 = 0,25 + 5 = 5,25 [kg] - masa zegara
Odp.: Zegar waży 5,25 kg, a kukułka - 0,25 kg.

8.x- cena małego haczyka
x+0,07 cena dużego haczyka

8(x+0,07)+6x=3,50
8x+0,56+6x=3,50
14x=3,50-0,56
14x=2,94 /:14
x=0,21

0,21+0,07=0,28
Mały haczyk kosztował 0,21gr a duży 0,28 gr
liczę na naj :))