Akumulator w samochodzie taty Zenka ma pojemność 60 Ah (amperogodzin). Oznacza to .że można z nigo np. czerpać prąd o natężeniu 1 A przez 60 godzin (przy wyłączonym silniku). Po jakim czasie rozładuje się akumulator, jeżeli w stojącym na parkingu samochodzie tata pozostawił włączone światła o mocy 48 W? Napięcie na zaciskach akumulatora wynosi 12 V.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T23:16:35+01:00
60Ah = 1A * 60 godz - pojemność akumulatora
P = 48W
U = 12V
t = ? - szukany czas po jakim rozładuje się akumulator

P = I * U => I = P/U
I = 48/12 = 4A

60Ah = 4A * t => t = 60/4 = 15 godzin
1 5 1
2010-03-15T23:18:28+01:00
Q=60Ah
P=48W
U=12V
t=?
---------------------------------------------------------------
P=U*I
I=P/U=48W/12V=4A
q=I*t
t=q/I=60Ah/4A=15h
1 5 1