1.Ignacy to najmodszy czlonek rodziny jegosiostra ania jest od niego dwa razy starsza brat jarek jest o 2 lata starszy od ani rodzenstwo ma lacznie 32 lata prosze o dokladne obliczenia

2 . ojciec ma 36 lat a syn jest o 26 lat od niego mlodszy za ile lat obaj beda mieli razem 56 lat

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • ag71
  • Początkujący
2010-03-15T18:51:21+01:00
1.I - x
S -2x
J - 2x+2
2x+x+2x+2=32
5x+2=32 / -2
5x=32 / :5
x= 6
a więc Ignac - 6 lat , siostra 2x = 6x2=12, jarek 2x+2=12+2=14
2.
ojciec 36 lat
syn 36-26 =10 lat

36+10=46
musimy miec wspólny wiek 56 lat
a wiec kazdy wiek +5 lat
wiec 56 lat będą mieli za 5 lat ; ) nie ptrafie dobrze tlumaczyć ale myśle że jakoś naprowadzę Cię ; )
2010-03-15T19:00:35+01:00
1. i-wiek ignacego
a-wiek ani
j-wiek jarka
a=2i
j=2i+2
i+2i+2i+2=32
5i=32-2
5i=30
i=6
Ignacy ma 6 lat, Ania ma 12 lat, Jarek ma 14 lat.

2.wiek ojca 36
wiek syna 36-26=10
x liczba lat
36+x+10+x=56
2x=56-36-10
2x=10
x=5