Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:56:22+01:00
X-pasażerowie pierwszej klasy
4x-pasażerowie drugiej klasy
4x-54=x+54
3x=108/÷36
x=36
4x=4*36=144
36+144=180
odp.W obu wagonach jechało razem 180 pasażerów. (36 w pierwszej klasie i 144 w drugiej klasie)
2010-03-15T18:58:23+01:00
X - liczba pasażerów w 2 klasie
y - liczba pasażerów w pierwszej klasie

{x = 4y
{x - 54 = y + 54

{x = 4y
{4y - 54 = y + 54

{x = 4y
{3y = 108

{x = 4×36
{y = 36

x = 144
y = 36

Odp. W pierwszej klasie jechało 36 pasażerów, a w drugiej 144 pasażerów.