Akwarium w kształcie prostopadłościanu o podstawie 60cm 30cm i wysokości 40 cm kosztuje w sklepie 305zł.takie samo akwarium może być wykonane na zamówienie w zakładzie szklarskim-wtedy płaci sie3,15złza każdy dm2 powierzchni akwarium.Czy bardziej opłaca się kupić akwarium w sklepie, czy też zlecic jego wykonanie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:57:03+01:00
Pp = a x b
Pp = 3 dm x 6 dm = 18 dm²
Pb= a x h x 2 + b x h x 2
Pb= 24 + 48
Pb = 72 dm²
Pc = 18 + 72 = 90 dm ²
90 dm ² x 3, 15 zł = 283, 50 zł

Teraz trzeba porównać :
283,50 < 305

odp. Bardziej opłaca się zlecić wykonanie akwarium.

Proszę ;))
2010-03-15T18:58:50+01:00
A-60cm
b-30cm
h-40cm

Koszt akwarium w sklepie- 305 zł

P=a*b+2*b*h+2*h*a
P=60*30+2*30*40+2*40*60
P=1800+2400+4800
P=9000 cm²= 90dm²

90*3,15=283,5 zł

283,5 zł < 305 zł

Odp.: Bardziej opłaca się zlecić wykonanie akwarium.