Odpowiedzi

2010-03-15T19:14:15+01:00
Metan:CH4
metanol:CH3OH
kwas metanowy(mrówkowy)-HCOOH

etan C2H6
etynol C2H5OH
kwas etylowy(octowy) CH3COOH

propan C3H8
propanol-GLICEROL C3H5(OH)3
kwas propanowy(kwas propionowy) C2H5COOH

butan C4H10
BUTANOL C4H9OH
kwas butanowy(kwas masłowy) C3H7COOH


pentan C5H12
pentanol C5H11OH
kwas pentanowy(kwas walerianowy) C5H11COOH

heksan C6H14
heksanol C613OH
kwas heksadekanowy C15H31COOH

heptanC7H16
heptanol C7H15OH
kwas oktadekanowy C17H35COOH


oktan C8H18
oktanol C8H17OH


nonan C9H20
<nie wiem >


dekanC10H22
dekanol C10H21OH
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:25:16+01:00
Metan:CH4
metanol:CH3OH
kwas metanowy(mrówkowy)-HCOOH

etan: C2H5
etanol: C2H5OH
kwas etanowy ( octowy ) - CH3COOH

propan: C3H7
propanol : C3H7OH
kwas propanowy ( propionowy ) C2H5COOH

butan: C4H9
butanol: C4H9OH
kwas butanowy ( maslowy ) : C3H7COOH

pentan : C5H12
pentanol : C5H11OH
kwas pentanowy :C4H9COOH

heksan : C6H12
heksanol :C6H13OH
kwas heksanowy :C5H11COOH

heptan : C7H12
heptanol : C7H15OH
kwas heptanowy :C6H13COOH

oktan : C8H18
oktanol : C8H17OH
kwas oktanowy :C7H15COOH.

nonan : C9H20
nonanol : C9H19OH
kwas nonanowy :C8H17COOH

dekan : C10H22
dekanol : C10H21OH
kwas dekanowy ;C9H19COOH


2 3 2