1.Określ ,,powódź stulecia,, oznacz,że :
a)prawdo podobieństwo występowania powodzi w ciągu roku.
b)powódź ,o takiej skali wydarzyła się sto lat temu.
c)możliwość występowania takiej powodzi (na podstawie dostępnych zapisów)zdarza się raz na 100 lat.
2. Jakie są naturalne przyczyny powodzi (podaj 3 przykłady )
3.Jakie powodzie najczęściej występują na terenie woje.Zachodniopomorskiem? Pomóż Cię proszę :-))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:31:28+01:00
W dniach 08-10. 07.97 roku wystąpiły duże opady deszczu w rejonie południowo-zachodniej części Polski. W dniu 08 lipca osiągnęły wartość 260 mm/m2 , co spowodowało że wody Dunajca wezbrały gwałtownie, osiągając przepływ 1450 m3/s - zbliżony do katastrofalnego przepływu z 1934 r. (1630m3/s). Wykres powyżej przedstawia w jakim stopniu została zredukowana fala powodziowa na Dunajcu. W krytycznym momencie do zbiornika wpadało ok. 1400 m3 wody na sekundę, wypuszczano zaś ok. 600 m3/s. Fotografia z roku 1997 - na zdjęciu widać potęgę wody przepływającej przelewem stokowym zapory czorsztyńskiej.
3 3 3
2010-03-15T19:32:24+01:00
1. c) (tak myślę)
2. Nizinne tereny,
Ulewne deszcze,
Topniejacy śnieg.
3. Na nie nie znam odpowiedzi.
1 3 1