Odpowiedzi

2010-03-15T18:59:59+01:00
Suma kątów w trójkącie = 180, więc:

2x + x - 33 = 180 (x - kąt przy podstawie)
3x = 213
x = 71

x - 33 = 71 - 33 = 38

Odp: Kąty tego trójkąta to 71, 71 i 38 stopni.
137 4 137
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:01:14+01:00
X - kąt przy podstawie
x - 33⁰ - kąt między ramionami
Z własności trójkąta równoramiennego:
2*x + x - 33⁰ = 180⁰
3*x = 213⁰
x = 71⁰
x - 33⁰ = 38⁰
Odp. Kąty przy podstawie mają równe miary, każdy z nich ma 71⁰, a kąt między ramionami ma miarę 38⁰.
94 2 94
2010-03-15T19:03:36+01:00
X - miara kąta przy podstawie
x-33 - miara kąta między ramionami i ma 38°
kątów przy podstawie jest dwa i mają po 71°
x+x+x-33°=180°
3x=180°+33°
3x=213°
x=71°
71°-33°=38°
42 3 42