Kilka przykładów z wyrażeń algebraicznych:
(<1>)
1)liczba 3 razy mniejsza od k
2)półowa sumy liczb a i b
3)potrójna różnica liczb y i z
4)podwojony iloczyn liczb x i y
(<2>)
a)w pewnej szkole podstawowej jest 450 uczniów w tym x w klasach I-III oraz y w klasach IV-V . Ilu uczniow jest w klasach szostych
b)Jadą trzy takie same autokary w kazdym kierowca,n uczniow i czterech opiekonow. Ile jedzie osob?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:04:27+01:00
1) k:3
2) (a+b):2
3 3(y-z) (chyba)
4)2x+2y

2.
a) 450-x-y
b)3*(1+n+4)

PROSZĘ O NAJ :***
2010-03-15T19:12:19+01:00
(<1>)
1) k:3
2) 1/2(a+b)
3) 3(y-z)
4)2(x*y)
(<2>)
a)450-(x+y)
b)3(1+n+4)

/-kreska ułamkowa
*-znak mnożenia