Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:04:37+01:00
930 - liczba uczniów
x - liczba chłopców
86%x = 0,86x - liczba dziewcząt

x+0,86x=930
1,86x=930
x=500

0,86x=0,86*500=430

Odp. Liczba chłopców: 500, liczba dziewcząt: 430.
1 5 1
2010-03-15T19:05:55+01:00
930 - wszyscy uczniowie
x - liczba chłopców
0,86x - liczba dziewcząt
x+0,86x=930 /*100 ---> to * to jest razy
186x=93000 /: 186
x=500
930-500=430
Odp.: W tej szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewczyn.