Odpowiedzi

2010-03-15T19:06:04+01:00
Źródła odnawialne to
- woda (turbiny wodne )
- słońce ( kolektory słoneczne)
- wiatr ( elektrownie wiatrowe )
nieodnawialne to
- węgiel kamienny
- ropa naftowa
- uran

3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:07:09+01:00
Odnawialne:
- promieniowanie słoneczne (energia słoneczna),
- energia rozszczepienia pierwiastków promieniotwórczych,
- energia wiatru (energia wiatrowa),
- energia spadku wód (energia wodna),
- biomasa (energia spalania roślin),
- energia geotermalna (energia gorących wód głębinowych),
- energia przypływów i odpływów mórz oraz różnicy temperatury wody powierzchniowej i głębinowej
Nie odnawialne:
- węgiel kamienny,
- węgiel brunatny,
- ropę naftową,
- gaz ziemny,
- łupki bitumiczne,
- uran, a także inne pierwiastki promieniotwórcze
5 5 5
2010-03-15T19:07:15+01:00
Odnawialne :
* energia wód
* energia geotermalna
* energia słoneczna
* energia wiatru
* biomasa (drewno, słoma, odchody zwierząt)
* biogaz

nieodnawialne :
paliwa kopalne
uran,
węgiel kamienny,
węgiel brunatny,
torf,
ropa naftowa
gaz ziemny.
1 5 1