A] x + 15 = 70
b]87 = 2 * x
c]1/3 x = 12
d]x + 5 = 2* (x+1)

1] 2x = 7
2] 2x - 1 = 12
3] 8x - 2 =3x
4]5x - 9 =21 - x
5] 8x - 9 = 21 - x
6] -5 + 2x =x + 1
7] 2 * (x - 1) = x
8] 3 * (x + 2) = 12
9] 8 * (x - 2) = 2 * (x + 2)
10] 5*(x - 1)= 2x
11] 4 * (x-1)=4
12]2x - 7=3x+2

na jutro to mam ;/

3

Odpowiedzi

2010-03-15T19:07:59+01:00
A) x= 70-15
x=55

b) x = 87/2
x= 43,5

c) x= 12 / 1/3
x=36

d) x+5 = 2x+2
-x= -3
x=3
2010-03-15T19:16:33+01:00
A) x=70-15=55
b) 2x=87
x=43,5
c) x=36
d) x+5=2x+1
-x=-3
x=3

1) x=3,5
2) x=6,5
3) x=2/5
4) 6x=30
x=5
5)9x=30
x=3/10
6)x=6
7)x=2
8)3x=6
x=2
9)8x-16=2x+4
6x=20
x=3/10
10)3x=5
x=3/5
11)4x=8
x=2
12)-x=9
x=-9

sorki ze tak na skroty ale wyniki sa dobre tylko ze w pamieci liczylam czasami

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:16:56+01:00
A) x=70-15
x=55
b)87=2x | :2
43,5 = x
c)1/3 x = 12 | *3
x=36
d)x + 5 = 2* (x+1)
x+5=2x+2
x-2x=2-5
-x=-3 | *(-1)
x = 3

1)2x = 7 | :2
x = 3,5
2] 2x - 1 = 12
2x=12+1
2x=13 | :2
x = 7,5
3] 8x - 2 =3x
8x-3x = 2
5x=2 | :5
x = 2/5
4]5x - 9 =21 - x
5x+x = 21+9
6x = 30 | :6
x = 5
5] 8x - 9 = 21 - x
8x +x = 21 +9
9x = 30 | :9
x = 3 i 1/3
6] -5 + 2x =x + 1
-5-1 = x-2x
-6 = -1x | * (-1)
6= x
7] 2 * (x - 1) = x
2x-2 = x
2x - x = 2
x = 2
8] 3 * (x + 2) = 12
3x +6 = 12
3x = 12-6
3x = 6 | :3
x = 2
9] 8 * (x - 2) = 2 * (x + 2)
8x-16 = 2x + 4
8x - 2x = 4+16
6x = 20 | :6
x = 3 i 1/3
10] 5*(x - 1)= 2x
5x - 5=2x
5x+2x = 5
7x = 5 | :7
x = 5/7
11] 4 * (x-1)=4
4x-4=4
4x=4+4
4x=8 | :4
x=2
12]2x - 7=3x+2
2x-3x=7+2
-x=9 |*(-1)
x=-9


Chcę najj ! ; pp