Odpowiedzi

2010-03-15T19:24:32+01:00
104,9. Zakreślenie granicy wodom. Po pokonaniu Tiamat Marduk stworzył morza oraz ustawił straże, by wody nie przekraczały wyznaczonych granic. W babilońskim eposie Atrachasis pojawia się wzmianka o zasuwach morza, których strzeże bóg Ea (Enki). Inne teksty mówią o zaworach mórz. Jednym z głównych zadań naczelnego bóstwa sta­rożytnego panteonu było pilnowanie morza, by chaos został powstrzymany i zwyciężył ład. Jednym z najwcześniejszych przykładów tego motywu jest Mit o Ninurcie i Azagu, w którym Ninurta wznosi kamienny mur, aby powstrzymać wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:28:45+01:00
Niech każdy słucha Jazusa. bo kto słucha jego słów jest podobny ( przywołanie Ewangelii ) " Podobny jest do człowieka budującego dom, który kopał i dokopał się głęboko, i założył fundament na stałe. A gdy przyszła powódź, uderzyły wodyo ów dom,ale nie mogły go poruszyć, bo był dobrze zbudowany" czyli że do silnego który robi wszystko wytrwale nie poddaje sie, a jak już mu się uda to dobrze na tym wychodzi.