Mam do rozwiązania logogryf :)

1. Zespół organizmów unoszących się w wodzie i niezdolnych do aktywnego przeciwstawiania się jej prądom ( 8 liter )

2. Rodzaj wzajemnej zależności występującej miedzy glonami, a strzępkami grzybów, ktore współtworzą ciało protistow ( 8 liter )

3. Grupa glonów o charakterystycznej czerwonej barwie, spotkanych w strefie przybżeżnej ciepłych mórz, nawet na głebokości ponad 200 metrow ( 11 liter )

4. Rytmiczne kurczące się pęcherzyki, które usuwają z ciała pantofelka nadmiar wody i substancje szkodliwe ( 9 liter PRZERWA 8 liter )

5. Ciężka choroba zakaźna wielu mieszkańców Afryki wywolana przez przedstawiciela pierwotniaków nazywanego świdrowcem gambijskim
( 8 liter PRZERWA 10 liter )

Z góry dzięki :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T19:13:13+01:00
1. Plankton.
2. Symbioza. (?)
3. Krasnorosty.
4. Wodniczka tętniąca.
5. Śpiączka afrykańska.
2 3 2
2009-10-25T20:56:35+01:00
Haha ;) dzisiaj właśnie rozwiązywałam ten sam logogryf :D
1.plankton
2.symbioza
3.krasnorosty
4.wodniczki tętniące
5.śpiączka afrykańska
P.S odpowiedzi do tych pytań są w podręczniku xD
3 3 3
2009-10-25T21:11:24+01:00
Ym.. no włacha to jest wszystko w podręczniku <hahaha>
1.plankton
2.symbioza
3.krasnorosty
4.wodniczki tętniące
5.śpiączka afrykańska
2 3 2