Zadanie 1.
Asia i Wojtek mają telefony w sieci , w której jeden sms kosztuje 15 gr.
a)Asia wysłała do koleżanek 16 sms-ów.Ile ja to kosztowało?
b)Wojtek wysłał sms-y do kolegów i zapłacił za nie 2,70 zł. Ile sms-ów wysłał?

Zadanie 2.
Z zepsuteggo kranu miarowo kapie woda.W ciągu 15 minut nakapało 120 mililitrów.
a)W jakim czasie z tego kranu nakapie 1 litr wody?
b)Ile wody nakapie z tego kranu w czasie 13 minut?

[1 litr= 1000 ml]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:14:42+01:00
1. a) 15 gr * 16 = 240 gr = 2, 40 zł
Asia musiała zapłacić 2 zł 40 gr.

b) 2, 70 zł = 270 gr
270 : 15 = 18
Wojtek wysłał 18 SMS - ów.

2. a) 15 minut = 900 sekund
1 l = 100 ml

15 min - 120 ml = 0,12 l
x - 1 l

x= 15 min * 1 l / 0,12 l
x=125 min = 2 godz 5 min

b) 120 ml w ciągu 15 minut
x - w ciągu 13 min

x = 13 * 120 / 15 = 104 ml


Mam nadzieję, że pomogłam ;)
6 4 6
2010-03-15T19:17:34+01:00
1)
a) 16*0,15= 2,40zł
b) 2,70/0,15= 18

2)
a) 120ml w 15min
1000ml w x
x= 1000*15/120= 125min= 2h 5min

b) 120ml w 15min
x w 13min

x= 13*120/15= 104ml
3 3 3