Proszę na teraz szybko sorry za malą ilosc punktow:(
1.Wykonaj mnozenie:
a) 4(z+5)=
b) 7(x - 4)=
c) 5(4y-2)=
d)(3-6a)*8=
e)(-2)*(5k+2)=
f)(-4)*(2y-7)=
g)-3*(-10-2z)=
h)(6-12a)*-½=
i)2(8x+5y+1)=
j)0,1(-20x+4y)
k)-1,5(3x-2)=
l)(-¼x + 1⅓y)*(-12)=

2.Przekształć wyrażenia opuszczając nawiasy:
a)-(4x+5)=
b)-(6y - 5)=
c)-(4a - 2b - c - 9)=

3.Wykonaj dzielenie:
a)(4x+6):2=
b)(6y - 9):3=
c)(8x - 5):(-4)=
d)(-2,7 - 0,9y):(-3)=
e)2½x - ¼y):¼=
f)(x - 4y + 2z):(-1)=
g)25x+10y
----------------
5

h)12a-6b
---------------
-4


i)-(20x)-8)
---------------
4

Przepraszam za małą ilość punktów jeszcze raz.Bardzo proszę o rozwiązanie:)
Rozwiązują bardzo prosze osoby ktore to umieją.

2

Odpowiedzi

  • xaf
  • Początkujący
2010-03-15T19:23:41+01:00
1.Wykonaj mnozenie:
a) 4(z+5)= 4z+20
b) 7(x - 4)= 7x-28
c) 5(4y-2)= 20y-10
d)(3-6a)*8= 24-48
e)(-2)*(5k+2)= -10k-4
f)(-4)*(2y-7)= -8y+28
g)-3*(-10-2z)= 30+6z
h)(6-12a)*-½= -3+6a
i)2(8x+5y+1)= 16x+10y+2
j)0,1(-20x+4y)= -2x+0,4
k)-1,5(3x-2)= -4,5x-3
l)(-¼x + 1⅓y)*(-12)= 3x-8y

2.Przekształć wyrażenia opuszczając nawiasy:
a)-(4x+5)= -4x-5
b)-(6y - 5)= -6y+5
c)-(4a - 2b - c - 9)= -4a+2b+c+9

3.Wykonaj dzielenie:
a)(4x+6):2= 2x+3
b)(6y - 9):3= 2y+3
c)(8x - 5):(-4)= -2x+1¼
d)(-2,7 - 0,9y):(-3)= 0,9+0,3y
e)(2½x - ¼y):¼=6c-1y
f)(x - 4y + 2z):(-1)= -x+4y-2z
g)25x+10y= 35xy ?

5

h)12a-6b = 18ab ?
---------------
-4


i)-(20x)-8) = -20x-8 ? ///// -28x ??

sry nie wiem czy dobrze , w ksiażce z tyłu raczej są odpowiedzi ;p
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:33:03+01:00
1
a) 4(z+5)=4z+20
b) 7(x - 4)=7x-28
c) 5(4y-2)=20y-10
d)(3-6a)*8=24-48a
e)(-2)*(5k+2)=-10k-4
f)(-4)*(2y-7)=-8y+28
g)-3*(-10-2z)=30+6z
h)(6-12a)*-½=-3+6a
i)2(8x+5y+1)=16x+10y+2
j)0,1(-20x+4y)=-2x+0.4y
k)-1,5(3x-2)=-4.5x+3
l)(-¼x + 1⅓y)*(-12)=3x-16/3y
16/3- to ułamek :)
2
a)-(4x+5)=-4x-5
b)-(6y - 5)=-6y+5
c)-(4a - 2b - c - 9)=-4a+2b+c+9
3
a)(4x+6):2=2x+3
b)(6y - 9):3=2y-3
c)(8x - 5):(-4)=-2x+1.25
d)(-2,7 - 0,9y):(-3)=0.9+0.3
e)2½x - ¼y):¼=10x-1
f)(x - 4y + 2z):(-1)=-x+4y-2z
g)(25x+10y):5=5x+2y
h)(12a-6b):-4=-3a+1.5b
i)-(20x-8):4=-(5x-2)=-5x+2

mam nadzieję że pomogłam;)




1 5 1