Odpowiedzi

2010-03-15T19:14:39+01:00
Ponieważ statki napędzane siłą silnikow parowych i spalinowych były szybsze od żaglowców- szybkośc tych ostatnich byla zależna od siły wiatru, co bardzo utrudnialo podróż. Poza tym żaglowce nie wszędzie mogły dopłynąć- wiele zależało od prądów morskich, rzecznych i pogody
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:16:59+01:00
Ponieważ statki parowe i spalinowe szybciej transportowały m.in. szybko psująca sie żywność itp. Np zaglowiec pokonywal pewna trase w tydzien a statek parowy w zaledwie niecale 2 dni. po prostu bardziej sie oplacalo korzystanie z parowcow i spalinowców. Do obslugi tych statkow bylo potrzeba takze mniej osob
2 1 2