Rodzina Kowalskich jedzie z Ciechanowa do Poznania samochodem , którego średnie zużycie paliwa wynosi 6,5 litra na 100km. Litr benzyny kosztuje 4,80 zł. Odległość z Ciechanowa do Poznania wynosi 300km . Oblicz ile zapłacą za benzynę państwo Kowalscy . Zapisz wszystkie obliczenia

3

Odpowiedzi

2010-03-15T19:22:15+01:00
6,5*3=19,5
19,5*4,8=93,6zł

2010-03-15T19:28:49+01:00
6,5 x 3 = 19,5

19,5 x 4,80=93,6

x-to znaczy:razy

Odp.zapłacą 93,6 zł

19,5
x 4,80
= 93,6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:11:18+01:00
Cena za litr benzyny: 4,80 zł
liczba kilometrów do przejechania: 300 km
zuzycie benzyny na 100 km: 6,5 l

300km/100km=3
3*6,50*4,80=93,60 [zł}
Odp: Państwo Kowalscy za benzyne zapłacą 93 złote i 60 groszy