Zadanie z ułamków
Spójrz na obliczenia:
8/15=5/15 + 3/15 = 1/3 + 1/5
13/54= 1/54 + 3/54 + 9/54 = 1/54 + 1/18 + 1/6
Postępując w podobny sposób,przedstaw ułamek 23/40 oraz 12/28
w postaci sumy ułamków egipskich

A to jeszcze do zadania
Egipcjanie używali tylko jednak takich ułamków,które w liczniku miały 1

Proszę o szybkie rozwiązane o takie jak w "Spójrz na obliczenia"

2

Odpowiedzi

2010-03-15T19:26:38+01:00
23/40=5/40+18/40=1/8+9/20
12/28=8/28+4/28=2/7+1/7
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:12:54+01:00
23/40=2/40+13/40+1/5=2/5+7/40
12/28=3/28+1/14+1/4=6/28+1/2-2/7
Na pewno dobrze daj takie zadanie to nauczycielka się zdziwi.:)
Daj mi najlepszą odpowiedź:)