Odpowiedzi

2009-10-25T19:18:27+01:00

1. Mianownik - kto? co?
2. Dopelniacz - kogo? czego?
3. Celownik - komu? czemu?
4. Biernik - kogo? co?
5. Nadrzednik - z kim? z czym?
6. Miejscownik - o kim? o czym?
7. Wolacz - o!

1. szkoła
szkoły
szkole
szkołę
ze szkoła
o szkole
o szkoło!

lato
lata
lecie
lato
z latem
o lecie
o lato!

pies
psa
psu
psa
z psem
o psie
o psie!
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T19:24:56+01:00
M. szkoł|a . szkoł|y
D. szkoł|y . szkół
C. szkol|e . szkoł|om
B. szkoł|ę . szkoł|y
N. ze szkoł|ą . ze szkoł|ami
Msc. o szkol|e . o szkoł|ach
W. szkoł|o! . szkoł|y!

M. lat|o . lat|a
D. lat|a . lat
C. lat|u . lat|om
B. lat|o . lat|a
N. z lat|em . z lat|ami
Msc. o lec|ie . o lat|ach
W. lat|o! . lat|a !

M. pies . ps|y
D. ps|a . ps|ów
C. ps|u . ps|om
B. ps|a . ps|y
N. z ps|em . z ps|ami
Msc. o ps|ie . o ps|ach
W. ps|ie! . ps|y!

co do psa nie jestem pewna...
46 4 46
2009-10-25T19:34:09+01:00
M:szkoła
B:szkoły
C:szkole
D:szkołę
MS:o szkole
N:z szkołą
W:o szkoło!

M:lato
B:lata
C:lecie
D:lato
MS:o lecie
N:z latem
W:o lato!

M:pies
B:psa
C:psu
D:psa
MS:o psie
N:z psem
W:o psie!
15 3 15