Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:29:36+01:00
Skutki Rozbicia Dzielnicowego :
-wpłynęło negatywnie na Położenie Polski na arenie międzynarodowej.
-skłuceni książęta byli zbyt słaby na odparcie ataków.
-Cesarz niemiecki zabral Pomorze Zachodnie
-margrabowie brandenburscy w połowie XII w. zagarnęli ziemię lubuską
-najazdy na mazowsze przez Prusów.<Konrad Mazowiecki zaprosił Krzyżaków do walki z nimi -1226r>
10 3 10
2010-03-15T19:30:28+01:00
- podział Polski na dzielnice,
- niestabilność wewnętrzna (bo, jak wiadomo, gdzie dwóch Polaków tam trzy strony),
- walki o władzę zwierzchnią między braćmi,
- coraz większe podziały, rozpad państwa, rozdrabnianie go.
8 4 8