A3.Oblicz.
a)3*1 2/5=
b)2*8 1/3=
c)8* 3 2/9=
d)2 7/8*3=
e)4 2/5*3=

A4.Oblicz.
a)5/6 liczby 13: 5/6*13=
b)3/7 liczby 42: 3/7*42=
c)7/8 liczby 24: 7/8*24=
d)1 3/4 liczby 20: 1 3/4*20=

B3.Oblicz.
a)5*3 4/5=
b)11 1/2*4=
c)9*2 3/7=
d)4 5/8*3=
e)6*3 5/18=
f)2 7/12*8=

B4.Oblicz.
a)4/5 liczby 90:
b)2/20 liczby 55:
c)1 5/8 liczby 144:
d)4 5/8 liczby 14:

daje naj jutro

2

Odpowiedzi

2010-03-15T19:42:00+01:00
A3.Oblicz.
a)3*1 2/5= 3*7/5=21/5=4 1/5
b)2*8 1/3= 2*25/3= 50/3=16 2/3
c)8* 3 2/9= 8*29/9=232/9=25 7/9
d)2 7/8*3= 23/8*3=69/3=23
e)4 2/5*3=22/5*3=66/5=13,2

A4.Oblicz.
a)5/6 liczby 13: 5/6*13=65/6=10 5/6
b)3/7 liczby 42: 3/7*42=126/7=18
c)7/8 liczby 24: 7/8*24=168/8=21
d)1 3/4 liczby 20: 1 3/4*20=7/4*20=140/4=35

B3.Oblicz.
a)5*3 4/5=5*19/5=95/5=19
b)11 1/2*4=23/2*4=92/2=46
c)9*2 3/7=9*17/7=153/7=21 6/7
d)4 5/8*3=37/8*3=111/8=13,875
e)6*3 5/18=6*59/6=59
f)2 7/12*8=31/12*8=248/12=20 8/12=20 2/3

B4.Oblicz.
a)4/5 liczby 90: 4/5*90= 360/5=72
b)2/20 liczby 55: 2/20*55=110/20=5,5
c)1 5/8 liczby 144:13/8*144=1872/8=234
d)4 5/8 liczby 14:37/8*14=518/8=64,75
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:43:26+01:00
A3.Oblicz.
a)3*1 2/5= 3/1 * 7/5 = 21/5 = 4 i 1/5
b)2*8 1/3= 2/1 * 25/3 = 50/3 = 16 i 2/3
c)8* 3 2/9= 8/1 * 29/9 = 232/9 = 25 i 7/9
d)2 7/8*3= 23/8 * 3/1 = 69/8 = 8 i 5/8
e)4 2/5*3= 22/5 * 3/1 = 66/5 = 13 i 1/5

A4.Oblicz.
a)5/6 liczby 13: 5/6*13= 5/6 * 13/1 :5/6 * 13/1 = 65/6 : 65/6 = 1
b)3/7 liczby 42: 3/7*42= 3/7 * 42/1 : 3/7 * 42/1 = 1
c)7/8 liczby 24: 7/8*24= 1
d)1 3/4 liczby 20: 1 3/4*20= 1

B3.Oblicz.
a)5*3 4/5= 5/1 * 19/5 = 19
b)11 1/2*4= 23/2 * 4/1 = 46
c)9*2 3/7= = 9/1 * 17/7 = 153/7 = 21 i 6/7
d)4 5/8*3= 37/8 * 3/1 = 111/8 = 13 i 7/8
e)6*3 5/18= 6/1 * 59/18 = 59/3 = 19 i 2/3
f)2 7/12*8= 31/12 * 8/1 = 62/3 = 20 i 2/3

B4.Oblicz.
a)4/5 liczby 90 = (4*90):5 lub zamieniamy na ułamki: 4/5*90/1 = 72
b)2/20 liczby 55 = 2/20 * 55/1 = 5,5
c)1 5/8 liczby 144 = 13/8 * 144/1 = 234
d)4 5/8 liczby 14 = 37/8 * 14/1 = 64 i 3/4

Starałam się wszystko rozpisać na działaniach na ułamkach, żeby było widać choć szczątkowe obliczenia ;-)
8 4 8