PILNE!!! Zadanie potrzebne na jutro wraz z obliczeniami. I nie chodzi tu o sam wynik! Jak masz rozwiązanie tylko do jednego nie próbój tego ROZWIĄZYWAĆ!!
Życzę miłego rozwiązywania! ;))
PS.Są to procenty!

a)Zmieszano 2kg grochu z 8kg kapusty. Jaki procent stanowi groch w tej mieszance?

b)Do 3,5kg wody wsypano 0,5kg cukru.Jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie?

c)Pewien chemik młody wlał 0,3 kg kwasu do 2,2kg wody. Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T19:21:03+01:00
A)2+8=10

2-x
10-100%

x=2*100 : 10

x=20%

b)3,5 + 0,5 =4

0,5-x
4-100%

x=0,5*100 : 4

x=12,5%

c)
2,2+0,3=2,5

0,3-x
2,5-100%

x=0,3*100 : 2,5
x=12%


  • Użytkownik Zadane
2009-10-25T19:21:09+01:00
Ms - masa substancji
Mr - masa roztworu
Cp - stężenie procentowe roztworu
Cp=[Ms/Mr]*100%

a)
Ms=2kg
Mr=2kg+8kg=10kg
Cp=[2/10]*100%=0,2*100%=20%

b)
Ms=0,5kg
Mr=0,5kg+3,5kg=4kg
Cp=[(0,5)/4]*100%=[5/40]*[100/1]%=[500/40]%=12,5 %

c)
Ms=0,3 kg
Mr=0,3kg+2,2kg=2,5 kg
Cp=[0,3/2,5]*100%=[3/25]*[100/1]%=[300/25]%=12%
2009-10-25T19:28:28+01:00