Odpowiedzi

2010-03-15T21:16:54+01:00
1)
Ogólny wzór alkanalu można zapisać: H(CH₂)nCHO,
zatem masa molowa alkanalu to: 1 + 14n + 29,
stawiamy wiec równanie:

86 = 1 + 14n + 29
86 = 14n + 30
56 = 14n
n = 4,

zatem wzór szukanego alkanalu to:

H(CH₂)₄CHO, czyli: C₄H₉CHO - jest to pentanal

2)
C₂H₅OH + C₂H₅COOH = C₂H₅-O-CO-C₂H₅

46 g C₂H₅OH - 102 g C₂H₅-O-CO-C₂H₅
23 g C₂H₅OH - x
x = 51 g C₂H₅-O-CO-C₂H₅

51 g - 100 %
x - 80 %
x = 40,8 g - tyle powstanie produktu (propionianu etylu)

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:39:18+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
Ogólny wzór alkanalu: CnH2n+1CHO
CnH2n+1CHO=86u
12n+2n+1+12+1+16=86
14n+30=86
14n=56
n=4
C4H9CHO (PENTANAL)

2.
mC₂H₅OH=46u
mC₂H₅COOC₂H₅=102u
C₂H₅OH + C₂H₅COOH---->C₂H₅COOC₂H₅ + H₂O
46g alkoholu-------102g estru
23g alkoholu--------xg estru
x=23*102/46
x=51g estru

51g estru------100 %
xg estru--------80 %
x=51*80/100
x=40,8g estru (C₂H₅COOC₂H₅)
1 1 1