Odpowiedzi

2010-03-15T19:43:02+01:00
5% -grube ryby
100%-5%=95% - płotki i leszcze
leszczy jest 38
80% pozostałych ryby(płotki)
czyli 80% z tych 95% wszystkich ryb
czyli 38 leszczy to 20% pozostałych ryb, co daje
38=20
x=100%
x=190 tyle jest pozostałych ryb czyli
38 leszczy i 152 płotki
190 to 95% wszystkich ryb,
grubych jest 5% więc
190=95%
x=5%
x=10
Odp. Grubych ryb jest 10.
21 1 21
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:51:45+01:00
Grube ryby-5%x
płotki-80%y

y=95%*x

20%y=38
0,2y=38 /:0,2
y=190-płotki+leszcze

190=95%
x=100%

190=95%x
0,95x=190 /:0,95
x=200

5%*200=10


Odp. W stawie pływa 10 grubych ryb.


MAM NADZIEJĘ, ŻE SIĘ POŁAPIESZ
2 3 2