Odpowiedzi

2010-03-15T19:42:25+01:00
Http://www.mojeopinie.pl/najwazniejsze_wydarzenia_ostatniego_tygodnia,9,1039

wpisz w google i tam jeszcze inne są :D
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:47:40+01:00
Anglicy nie będą gonić sera. "To zbyt popularne"

Cieszący się 200-letnią tradycją wyścig za kręgiem sera toczącym się po stromym zboczu w hrabstwie Gloucestershire w południowej Anglii w tym roku odwołano, ponieważ wydarzenie przyciągało zbyt wielkie tłumy - podali organizatorzy.


Piątek, 2010-03-12 23:00:30,

Kowalczyk jest chora. Nie pobiegnie w sobotę

Justyna Kowalczyk jest przeziębiona i zdecydowałem, że nie wystartuje w sobotę - poinformował trener Aleksander Wierietielny. Mistrzyni olimpijska miała pobiec na dystansie 30 km techniką dowolną w zawodach Pucharu Świata w Oslo-Holmenkollen.


Piątek, 2010-03-12 23:00:30,

Amerykanie wolą colę od mleka i kurczaki od hamburgerów

W USA spadło spożycie wołowiny i mleka, a wzrosła konsumpcja drobiu, serów i słodzonych napojów gazowanych - wynika z raportu Departamentu Rolnictwa, w którym analizuje się zmiany nawyków żywieniowych Amerykanów w ciągu 100 lat.


Piątek, 2010-03-12 23:00:30,

W 2010 roku Chiny zużyją 33 procent sprzedanej na rynku ropy?

Chińczycy w styczniu zużyli aż o 28 procent ropy więcej niż w ubiegłym roku. Międzynarodowa Agencja Energii jest zaszokowana tak szybkim wzrostem popytu. W tym roku Chiny mogą odpowiadać nawet za 1/3 całego światowego popytu na ten surowiec!
Fot. sxc.hu

Piątek, 2010-03-12 22:00:33,

Włosi piszą o przyjaciółce Jana Pawła II. "Ona współrządziła kościołem"

Tuż po ukazaniu się we Włoszech głośnej książki "Beskidzkie rekolekcje" Wandy Półtawskiej do księgarń trafił tom "Karol i Wanda" dziennikarzy Giacomo Galeazziego i Francesco Grignettiego. To opowieść o latach przyjaźni lekarki z Krakowa z Karolem Wojtyłą.


Piątek, 2010-03-12 22:00:33,


USA ostro krytykuje Izrael. Takie słowa nie padały już dawno

Sekretarz stanu USA Hillary Clinton powiedziała premierowi Izraela, że ogłoszony przez niego plan rozbudowy osiedli żydowskich w Jerozolimie Wschodniej jest "głęboko negatywnym sygnałem" - poinformował rzecznik Departamentu Stanu Philip Crowley.
Hilary Clinton (fot. White House)

Piątek, 2010-03-12 21:40:35,

"Niech PiS wyrzuci Kaczyńskiego, wtedy sojusz z SLD będzie możliwy"

Leszek Miller zgadza się na koalicję SLD z PiS pod warunkiem, że PiS pozbędzie się swojego kierownictwa, zmieni program na liberalny i... przejdzie kilkuletnią kwarantannę - w taki ironiczny sposób Miller odniósł się do słów Aleksandra Kwaśniewskiego, który stwierdził, że młodzi działacze SLD i PiS mogliby się porozumieć.
Leszek Miller (fot. Wprost)

Piątek, 2010-03-12 21:40:35,


Radwańska lepsza od Rosjanki

W drugiej rundzie tenisowego turnieju rangi WTA Premier na twardych kortach w Indian Wells, Agnieszka Radwańska pokonała Annę Czakwetadze 6:2, 5:3 (krecz Rosjanki).


Piątek, 2010-03-12 21:40:35,


Ksiądz pedofil w diecezji papieża

W latach 80., gdy Joseph Ratzinger - obecny papież Benedykt XVI - był arcybiskupem Monachium i Fryzyngi, przeniesiono tam księdza oskarżanego o pedofilię - podaje w elektronicznym wydaniu niemiecki dziennik "Sueddeutsche Zeitung".


Piątek, 2010-03-12 21:20:39,


PO: Kosek nic nie powiedział. Opozycja: dowiódł zażyłości z politykami PO

Jarosław Urbaniak z PO uważa, że przesłuchanie Jana Koska nie przyniosło przełomu. Zbigniew Wassermann z PiS ocenia, że pokazało sposób działania ludzi z branży hazardowej, a zdaniem Bartosza Arłukowicza z Lewicy ujawniło zażyłość między nimi a politykami PO.
Fot. Wprost

Piątek, 2010-03-12 21:20:39,

Dwa miesiące wystarczyły by Polska zadłużyła się na 17 miliardów złotych

Po dwóch miesiącach 2010 roku deficyt budżetowy wynosi już prawie 17 miliardów złotych - poinformowała wiceminister finansów Elżbieta Suchocka-Roguska. Pod koniec marca dług ma wzrosnąć do 25,5 miliarda - co oznacza, że po I kwartale osiągniemy połowę przewidzianego przez ustawę budżetową zadłużenia (w tym roku Polska ma się zadłużyć na 52,2 miliardy złotych).


Piątek, 2010-03-12 19:40:36,

Kubański opozycjonista do Wałęsy: niech pan złoży kwiaty na moim grobie

Guillermo Farinas, Kubański opozycjonista, który od 15 dni prowadzi absolutną głodówkę (nie je i nie pije) i z powodu skrajnego wycieńczenia organizmu trafił do szpitala w rozmowie telefonicznej z Lechem Wałesą poprosił o to, by polski prezydent pomodlił się na jego grobie. - Kuba potrzebuje męczenników - przekonuje Kubańczyk.
Lech Wałęsa (fot. A. Jagielak /Wprost)

Piątek, 2010-03-12 19:40:36,


Premier uspokaja: Rosjanie wiedzą o przyjeździe prezydenta do Katynia

Premier Donald Tusk zapewnił, że strona rosyjska została poinformowana, iż prezydent Lech Kaczyński wybiera się na uroczystości rocznicowe do Katynia. Szef polskiego rządu wyraził nadzieję, że "wszystko będzie w jak najlepszym porządku".


Piątek, 2010-03-12 19:40:36,

Małysz wreszcie skoczył dalej od Ammanna, ale nie pokonał Szwajcara

Adam Małysz uzyskał 135,5 i był liderem po pierwszej serii konkursu Pucharu Świata w skokach narciarskich w norweskim Lillehammer (Ammann skoczył na odległość 135 metrów). Ostatecznie jednak zajął trzecie miejsce, a tryumfatorem konkursu był Simon Ammann, który zapewnił sobie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata.


Piątek, 2010-03-12 19:40:36,

Milion Włochów zastrajkowało. "Chcemy pracy i osłon socjalnych"

We Włoszech w strajku generalnym w obronie miejsc pracy i pod hasłami sprzeciwu wobec polityki rządu Silvio Berlusconiego wzięło udział około miliona ludzi - ogłosiła organizująca protest największa lewicowa centrala związkowa CGIL. Do strajku przystąpiła część pracowników sfery budżetowej, transportu, w tym komunikacji miejskiej, urzędów administracji publicznej, służby zdrowia i oświaty, a także banków.


Piątek, 2010-03-12 19:40:36,


Kaczyński: małżeństwo to kobieta i mężczyzna. Musimy tego uczyć Europę

Rodzina powinna nie tylko gwarantować najlepsze wychowanie dzieci, ale też opiekę dla ludzi starszych - mówił do uczestników VIII Zjazdu Gnieźnieńskiego prezydent Lech Kaczyński. Prezydent podkreślał też o konieczności umocnienia znaczenia rodziny w Europie. Podkreślił, że przez małżeństwo należy rozumieć związek kobiety i mężczyzny. - I tylko taki związek - zaznaczył.
Lech Kaczyński (fot. A. Jagielak /Wprost)

Piątek, 2010-03-12 19:40:36,


Wybory w Iraku: niewielka przewaga szyitów pod wodzą premiera

Według częściowych wyników wyborów parlamentarnych, przeprowadzonych w ubiegłą niedzielę w Iraku, w 7 z 18 prowincji niewielką przewagą prowadzi ugrupowanie dotychczasowego premiera Nuriego al-Malikiego Państwo Prawa. Różnice w liczbie głosów oddanych na poszczególne stronnictwa są zbyt małe, aby typować zwycięzcę przed ogłoszeniem choćby wstępnych wyników we wszystkich 18 prowincjach. Wyników nie ma choćby ze zróżnicowanej etnicznie prowincji Bagdad. Zdaniem analityków, jeśli w wyniku wyborów nie wyłoni się oczywisty zwycięzca, utworzenie koalicji może okazać się trudniejsze, niż oczekiwano.


Piątek, 2010-03-12 19:40:36,


PSL ma kandydata na prezydenta. Miała być kobieta - jest Pawlak

20 marca PSL ogłosi, kto będzie reprezentował partię w wyborach prezydenckich. Politycy PSL przyznają jednak, że decyzja już zapadła i na 99 procent o prezydenturę powalczy Waldemar Pawlak. - Wraz z kolegami intensywnie nad nim ostatnio pracowaliśmy. Teraz to niemal pewne - zapewnia przewodniczący klubu PSL Stanisław Żelichowski.
Waldemar Pawlak (fot. A. Jagielak /Wprost)

Piątek, 2010-03-12 19:40:36,
Komorowski: jeśli SLD zechce, przegonimy wraz z nimi PiS z TVP

Klucz do inicjatywy zmierzającej do odpartyjnienia mediów publicznych, która mogłaby być dla SLD korzystnym wyjściem z koalicji medialnej z PiS, spoczywa właśnie w rękach lewicy - ocenił marszałek Sejmu Bronisław Komorowski.
Bronisław Komorowski (fot. A. Jagielak /Wprost)

Piątek, 2010-03-12 18:20:33,


Rosja-Indie, dwa bratanki. Moskwa zbuduje nad Gangesem 12 reaktorów atomowych

Rosja poinformowała, że zbuduje Indiom co najmniej 12 reaktorów nuklearnych i sprzeda 29 samolotów MiG-29. To zaledwie przykłady współpracy, której rozwój zapowiadają umowy podpisane podczas trwającej wizyty premiera Władimira Putina w Indiach.


Piątek, 2010-03-12 18:20:33,


Premier namawia kandydatów PO do debaty przed telewizyjnymi kamerami

Marszałek Sejmu Bronisław Komorowski jest gotów do publicznej debaty ze swoim konkurentem w walce o rekomendację PO w wyborach prezydenckich, szefem MSZ Radosławem Sikorskim. Marszałek uważa, że debata powinna odbyć się na forum klubu parlamentarnego Platformy. Z kolei premier Donald Tusk, pytany o możliwość publicznej debaty Bronisława Komorowskiego z Radosławem Sikorskim zachęcił kandydatów do wzięcia udziału w pojedynku przed kamerami mówiąc, że im więcej "przyzwoitej konkurencji", tym lepiej. Zaznaczył jednocześnie, że ta konkurencja nie może się zamienić w "bratobójczą wojnę".
Bronisław Komorowski (fot. A. Jagielak /Wprost)

Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Piłkarze z Malediwów pohandlują biletami

Klub piłkarski VB Sports Club, mistrz Malediwów, wpadł na pomysł zaangażowania zawodników drużyny jako sprzedawców biletów na mecze Pucharu Azjatyckiej Konfederacji Piłkarskiej, rozgrywanych na własnym boisku.


Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Nowy prezydent, stare problemy. Janukowycz pyta Rosję o gaz

Prezydent Ukrainy Wiktor Janukowycz polecił przygotowanie wizyty prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa w Kijowie. Ma do niej dojść w pierwszej połowie bieżącego roku, a głównym tematem rozmów będą kwestie gazowe.
Wiktor Janukowycz (fot. M. Stelmach /Wprost)

Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Doda pokonała "Fakt". Dostanie 30 tysięcy złotych

Wydawca dziennika "Fakt" ma przeprosić Dorotę "Dodę" Rabczewską, znaną jako Doda, i zapłacić jej 30 tys. zł za artykuł z 2005 r. z "obraźliwymi i kłamliwymi informacjami" na jej temat - orzekł prawomocnie Sąd Apelacyjny w Warszawie.


Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Ludowcy powalczą o władzę w dużych miastach

Wicepremier i prezes Polskiego Stronnictwa Ludowego Waldemar Pawlak zapowiedział, że PSL wystawi swoich kandydatów na prezydentów dużych miast w jesiennych wyborach samorządowych. Według Pawlaka Stronnictwo chce zaproponować takich kandydatów, którzy będą dobrymi gospodarzami, będą zdolni zarządzać sprawami miasta a przede wszystkim łączyć różne środowiska polityczne, a nie dążyć z nimi do konfrontacji.


Piątek, 2010-03-12 18:00:27,

Izrael zbombardował Strefę Gazy

W nocy z czwartku na piątek izraelskie samoloty zbombardowały dwa palestyńskie miasta Khan Yunis i Rafah. Według palestyńskich doniesień, w wyniku bombardowań obrażeń doznało paru palestyńczyków.
Fot. Wikipedia

Piątek, 2010-03-12 18:00:27,

Kiedy wybory prezydenckie? "Wtedy gdy będzie to dobre dla państwa"

Chcę wyznaczyć termin wyborów prezydenckich po konsultacji z prezydentem i premierem, by nie był kwestionowany z punktu interesu państwa - zadeklarował marszałek Sejmu Bronisław Komorowski.


Piątek, 2010-03-12 18:00:27,

Rosja ociąga się z budową bazy dla Floty Czarnomorskiej

Opóźnia się budowa nowej bazy dla Floty Czarnomorskiej w Noworosyjsku w Kraju Krasnodarskim, a prawdopodobieństwo, że nie będzie ona gotowa w 2017 r., kiedy to rosyjskie okręty powinny opuścić Krym, jest duże - podają rosyjskie media.


Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Gimnazja grozy - zamiast nauki alkohol i narkotyki

W gimnazjum uczniowie zaczynają palić, pić i chodzić na wagary - wynika z badań przeprowadzonych w Warszawie. Według naukowców, okres krytyczny to II klasa gimnazjum - wówczas nastolatki częściej wagarują, eksperymentują z używkami i ulegają złym wpływom rówieśników. Badania potwierdziły, że wraz z dojrzewaniem u nastolatków silniejsza staje się potrzeba doznań. Taką samą skłonność do ryzykownych zachowań mają uczniowie szkół publicznych i niepublicznych.
Fot. sxc.hu

Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Agent CBA włamywaczem?

Zarzut pomocnictwa w kradzieży z włamaniem postawiła Prokuratura Okręgowa w Kielcach funkcjonariuszowi CBA - poinformował rzecznik kieleckiej prokuratury, Sławomir Mielniczuk. 32-latek nie przyznał się do winy. - Będzie odpowiadał z wolnej stopy. Zastosowaliśmy wobec niego poręczenie majątkowe, ma także zakaz opuszczania kraju - dodał prokurator. Mielniczuk poinformował także, że prokuratura sporządziła pismo, w którym o sprawie zawiadomiła przełożonych funkcjonariusza.


Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Francja i Wielka Brytania wypowiadają wojnę spekulantom

Premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown i prezydent Francji Nicolas Sarkozy poparli pomysł wprowadzenia globalnego podatku od spekulacyjnych transakcji walutowych. - Banki są światowymi graczami. Nie może być sytuacji, że jedna grupa banków podkopuje inną grupę banków, przenosząc się tam, gdzie system podatkowy bardziej im odpowiada - powiedział Brown na wspólnej konferencji prasowej z Sarkozym.


Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Zamachy bombowe w Pakistanie, ponad 45 osób nie żyje

Do dwóch samobójczych zamachów doszło w Lahore w Pakistanie. Zamachowcy w kilkudziesięciosekundowych odstępach wysadzili dwa pojazdy, które przewoziły wojskowych. Ataki zbiegły się w czasie z porą modlitwy celebrowanej przez muzułmanów.


Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Ashton zbiera drużynę - Ananicz ambasadorem w Pakistanie?

Szefowa dyplomacji UE Catherine Ashton ogłosiła nabór na szefów ok. 30 ambasad UE. Placówkę w Pakistanie ma objąć Andrzej Ananicz, były szef Agencji Wywiadu. Paryż i Berlin rywalizują o miejsce sekretarza generalnego korpusu dyplomatycznego.
Andrzej Ananicz (fot. Erazm Ciołek /Forum)

Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


114-letnia Albanka doczekała się prawa pobytu we Włoszech

To się nazywa cierpliwość. Albanka Feride Hyka przybyła do Włoch w 1992 i od tego czasu na stałe zamieszkała w Italii. Wiedziała, że od razu nie otrzyma prawa pobytu więc cierpliwie unikała carabinierich i dopiero dwa lata temu złożyła wniosek o przyznanie jej tego prawa. Argumentem za było to, że we Włoszech mieszka... 30 z jej 80 wnucząt. Feride Hyka ma dziś bowiem 114 lat.
Fot. sxc.hu

Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Obama: Azja może poczekać, reforma służby zdrowia nie

Prezydent USA Barack Obama przesunął o kilka dni termin planowanej na czwartek podróży do Azji, by dopilnować uchwalenia przez Kongres reformy opieki zdrowotnej - poinformował Biały Dom. Reforma opóźnia się wskutek sporów na Kapitolu. Prezydent miał wyjechać 18 marca do Indonezji, Australi i na wyspę Guam na Pacyfiku. Obecnie ogłoszono, że uda się w podróż 21 marca.


Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Budowa wieżowca po polsku: miało być pięknie wyszło jak zwykle

Ul. Złota 44 w Warszawie. To tu miał stanąć 54 piętrowy wieżowiec projektu słynnego architekta Daniela Libeskinda. Budynek miał być chlubą stolicy a jego kształt miał nawiązywać do wzbijającego się do lotu orła. Obecnie jednak budowa stoi a betonowy szkielet będzie najpewniej straszył także w trakcie Euro2012.
Fot. Wikipedia

Piątek, 2010-03-12 18:00:27,


Gruzińscy więźniowie trafią do... klasztorów

W Gruzji skazańcy z mniejszymi wyrokami będą mogli odbywać karę w klasztorach należących do tamtejszej Cerkwi prawosławnej. Porozumienie w tej sprawie zawarła prokuratura i władze kościelne.


Piątek, 2010-03-12 16:00:29,


Polsko-rosyjska umowa gazowa niezgodna z unijnym prawem?

Do Komisji Europejskiej wpłynęła odpowiedź z Polski w sprawie umowy gazowej z Rosją - poinformowała rzeczniczka niemieckiego komisarza ds. energii Marlene Holzner. Dodała, że na komentowanie treści dokumentu jest na razie za wcześnie. KE poprosiła polski rząd o wyjaśnienia, zastrzegając, że nie zna treści porozumienia, ale z informacji prasowych wynika, że może być ono niezgodne z prawem UE.
Fot. sxc.hu

Piątek, 2010-03-12 16:00:29,


Sieciowy Dzień Wolności z rosnącą cenzurą w tle

Kurczy się obszar wolności słowa w internecie - wynika z raportu ogłoszonego przez organizację Reporterzy bez Granic z okazji Światowego Dnia Wolności Słowa w internecie.
www.rsf.org

Piątek, 2010-03-12 16:00:29,


Komorowski chce debatować z Sikorskim na posiedzeniu klubu PO

Marszałek Sejmu Bronisław Komorowski jest gotów do publicznej debaty ze swoim konkurentem w walce o rekomendację PO w wyborach prezydenckich, szefem MSZ Radosławem Sikorskim. Marszałek uważa, że debata powinna odbyć się na forum klubu parlamentarnego Platformy.
Bronisław Komorowski (fot. A. Jagielak /Wprost)

Piątek, 2010-03-12 16:00:29,


Tusk: Kaczyński zna się na piekle. Robi je na ziemi

Jarosław Kaczyński nie od dziś jest specjalistą od piekła. Niech Bóg chroni Polskę od polityków, którzy czynią piekło na Ziemi - tak premier Donald Tusk skomentował piątkowy wywiad prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego udzielony "Rzeczpospolitej". Kaczyński powiedział w nim m.in. że Tusk "pójdzie do piekła" za wprowadzenie do polityki Janusza Palikota.
Donald Tusk (fot. Wprost)

Piątek, 2010-03-12 16:00:29,


Małżonkowie na medal

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz po raz pierwszy wręczyła Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie. Dotychczas stolica była jedynym miastem na Mazowszu, gdzie to odznaczenie było wręczane przez wojewodę.


Piątek, 2010-03-12 16:00:29,


Geremek doczekał się ulicy w Swarzędzu

W podpoznańskim Swarzędzu uroczyście otwarto ulicę im. prof. Bronisława Geremka. To pierwsza ulica w Polsce, której patronem jest tragicznie zmarły w lipcu 2008 roku wybitny i zasłużony dla Polski polityk, minister spraw zagranicznych w rządzie Jerzego Buzka. Decyzję w tej sprawie podjęła jednogłośnie rada miasta w maju ubiegłego roku.


Piątek, 2010-03-12 16:00:29,


Rekordowa długość lotu z Peru do Niemiec - piłkarz wracał do Hamburga... 3 miesiące

Paolo Guerrero powinien znaleźć się w księdze rekordów Guinessa jako człowiek, któremu pokonanie drogą powietrzną dystansu między Peru a Niemcami zajęło najwięcej czasu. Ile leci się z górzystego kraju w Ameryce Południowej do Niemiec? Kilkanaście godzin, z przesiadkami może około doby. Guerrero leciał... 3 miesiące.
Paolo Guerrero (fot. Marcus Brandt, DPA, Forum)

Piątek, 2010-03-12 16:00:29,
Kłopotek postanowił politycznie zamilknąć

Najpierw do milczenia zobowiązał się Janusz Palikot, a teraz Eugeniusz Kłopotek. Poseł PSL oficjalnie ogłosił, że zamierza powstrzymać się od komentowania bieżących wydarzeń politycznych. Chodzi mu o ostatnie decyzje PO i premiera Donalda Tuska. Według posła PSL czarę goryczy przepełniło powołanie Rady Gospodarczej przy premierze. - Jeśli Jan Krzysztof Bielecki wkraczałby w kompetencje ministra Pawlaka, albo gdyby był szykowany na jego następcę, oznaczałoby to, że koalicji już nie ma - powiedział w środę Kłopotek Wprost24.
fot. Forum

Piątek, 2010-03-12 15:20:44,


Arłukowicz pod lupą prokuratury

Prokuratura bada czy wiceprzewodniczący hazardowej komisji śledczej Bartosz Arłukowicz nie jest źródłem przecieków z komisji, jak zeznał funkcjonariusz CBA. Taką informację podało radio ZET. Sam poseł Lewicy stanowczo zaprzecza tym doniesieniom.
fot. Wprost

Piątek, 2010-03-12 15:20:44,


Rasmussen: Polacy w Afganistanie spisują się na medal

Anders Fogh Rasmussen dziękował prezydentowi Lechowi Kaczyńskiemu oraz polskiemu rządowi za wkład naszego kraju w misję w Afganistanie. Sekretarz generalny NATO podziękował także polskim żołnierzom, którzy - jego zdaniem - mimo przebywania w trudnych warunkach znakomicie wykonują swoje obowiązki w Afganistanie. Dodał, że "spisują się na medal".
fot. Forum

Piątek, 2010-03-12 15:20:44,


Wykluczeni z sieci

Ponad 10 mln Polaków w wieku dojrzałym nie korzysta z Internetu. W kontekście pokolenia 50+ mówi się wręcz o cyfrowym wykluczeniu. By temu przeciwdziałać, powołano Koalicję Cyfrowego Włączenia Generacji 50+ [email protected] w sieci”, której celem jest skupienie wokół tej idei różnych organizacji i instytucji. Jej inicjatorami są UPC Polska i Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce.
Fot. sxc.hu

Piątek, 2010-03-12 15:20:44,


Kosek: ustawa hazardowa jest niezgodna z konstytucją

Jan Kosek to kolejny biznesmen po Ryszardzie Sobiesiaku, przesłuchiwany przez komisję śledczą w sprawie tzw. afery hazardowej. I podobnie jak Sobiesiak, Kosek zaprzecza, że ma z nią cokolwiek wspólnego. Kosek dodał też, że przygotowana przez rząd ustawa hazardowa jest niezgodna z konstytucją i prawdopodobnie zostanie uchylona przez UE.
Fot. Wprost

Piątek, 2010-03-12 15:20:44,

Warszawa pnie się w rankingu światowych centrów finansowych

Samorząd finansowej dzielnicy Londynu City, po raz siódmy przygotował ranking światowych centrów finansowych. Polska zajęła w nim 67. miejsce, zyskując 64 punkty. To najwięcej ze wszystkich sklasyfikowanych miast.
fot. stock.xchng

Piątek, 2010-03-12 15:20:44,

Kompetencje prezydenta RP

„Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej jest najwyższym przedstawicielem Rzeczypospolitej Polskiej i gwarantem ciągłości władzy państwowej” – głosi artykuł 126 konstytucji z 2 kwietnia 1997 roku. Tym samym prezydent niejako symbolizuje wolność Rzeczpospolitej – dopóki jest ktoś, kto zajmuje ten urząd możemy powtarzać, że „Jeszcze Polska nie zginęła”.


Piątek, 2010-03-12 15:20:44,


Pretendenci

O prezydenturę ubiegało się już w III RP kilkadziesiąt osób – sukcesem walkę o urząd prezydenta zakończyło dotychczas trzech pretendentów. W tym roku w wyborcze szranki stanie zapewne, tak jak 5 i 10 lat temu, kilkunastu kandydatów. Udział niektórych jest już pewny, inni jeszcze się wahają. Na kilka miesięcy przed wyborami przedstawiamy listę, na której najprawdopodobniej znajduje się przyszły prezydent RP.


Piątek, 2010-03-12 15:20:44,


Prezydenckie igrzyska

Kto wie, jak potoczyłyby się losy Donalda Tuska i jego Platformy Obywatelskiej, gdyby nie znakomity wynik jaki w wyborach prezydenckich AD 2000 uzyskał kandydat PO Andrzej Olechowski. Wybory prezydenckie są niepowtarzalną szansą dla nowych sił politycznych na to, by zaistnieć w dużej polityce. Powód jest prosty – aby przekroczyć 5-procentowy próg wyborczy w wyborach parlamentarnych trzeba mieć co najmniej kilkudziesięciu polityków rozpoznawalnych w całej Polsce. Aby zaistnieć w wyborach prezydenckich wystarczy jeden, charyzmatyczny człowiek.


Piątek, 2010-03-12 15:20:44,

Krótka historia prezydentury w Polsce

Gdyby w 1918 roku wojna skończyła się zwycięstwem państw centralnych utworzona pod niemieckim protektoratem Polska zostałaby prawdopodobnie monarchią na czele której stanąłby Karol Stefan Habsburg (takie plany znalazły się w słynnym akcie 5 listopada z 1916 roku). Stało się jednak inaczej – dzięki czemu w 1922 roku posłowie mogli dokonać pierwszego w historii Polski wyboru prezydenta.


Piątek, 2010-03-12 15:20:44,


Jazzmani grają Chopina we Wrocławiu

19 marca we wrocławskiej Filharmonii utwory Chopina w ramach obchodów roku Chopinowskiego zagrają przedstawiciele polskiego jazzu i francuski saksofonista Marc Thomas. Muzykom jazzowym towarzyszyć będzie Orkiestra Filharmonii Wrocławskiej, wszystkie utwory będą zaaranżowane „na jazzowo”. Bilety w cenie od 15 do 60 zł.


Piątek, 2010-03-12 15:20:44,


ABC wyborów prezydenckich

Do wyborów prezydenckich pozostało jeszcze kilka ładnych miesięcy, ale już dziś wiadomo kiedy nowy prezydent złoży przysięgę, kiedy rozpoczną się wybory, a także ile pieniędzy wyda maksymalnie na kampanię każdy z kandydatów. Wybory prezydenckie są bowiem bardzo dobrze opisane przez konstytucję i ustawy – dzięki czemu mało jest w nich miejsca na improwizację.


Piątek, 2010-03-12 15:20:44,


Nasz niezwykły prezydent

„Wasz prezydent, nasz premier” – pod takim hasłem rozpoczęła się w Polsce bezkrwawa rewolucja, która doprowadziła do upadku PRL i była sygnałem budowy III RP. I chociaż na początku prezydent był „wasz” – to jednak bardzo szybko stał się „nasz”. Nieznany w PRL urząd prezydenta został symbolem suwerennej Polski. W 2010 roku Polacy po raz piąty w historii III RP wybierać będą głowę państwa.


Piątek, 2010-03-12 15:20:44,


Chcą zdetronizować Palikota

Janusz Palikot ma coraz więcej wrogów w Platformie. Do szefa klubu PO Grzegorza Schetyny oraz konserwatystów dołącza coraz więcej lokalnych działaczy Platformy. Ich wspólnym celem jest zablokowanie wyboru kontrowersyjnego posła na fotel szefa lubelskiej Platformy – nieoficjalnie ustalił „Wprost”.
fot. Wprost

Piątek, 2010-03-12 14:00:32,


Masz alergię? Jedz grzyby

O grzybach pisało się dotąd w najlepszym razie, że nie mają żadnej wartości odżywczej, są ciężkostrawne, a swoją wysoką pozycję w świecie kulinariów zawdzięczają wyjątkowym walorom smakowym. Zaliczano je nawet do silnych alergenów. Tymczasem nadszarpniętą reputację grzybów mogą naprawić tzw. grzyby witalne, które wspomagają leczenie i to właśnie alergii, a nawet nowotworów.
Fot. sxc.hu

Piątek, 2010-03-12 13:20:33,


Kosek: Nie jestem rekinem hazardu

Jan Kosek to kolejny biznesmen po Ryszardzie Sobiesiaku, przesłuchiwany przez komisję śledczą w sprawie tzw. afery hazardowej. I podobnie jak Sobiesiak, Kosek zaprzecza, że ma z nią cokolwiek wspólnego.


Piątek, 2010-03-12 13:20:33,


Będą odszkodowania za WTC

Władze Nowego Jorku zgodziły się na wypłatę odszkodowań dla ratowników, którzy pracowali w zgliszczach World Trade Center po zamachach terrorystycznych z 11 września 2001 roku.
fot. Wikipedia

Piątek, 2010-03-12 13:00:33,

CBOS: Platformie spada, PiSowi rośnie

Gdyby wybory parlamentarne odbywały się już teraz, na kandydatów PO głosowałoby 39 proc. zdeklarowanych uczestników głosowania. To spadek o 4 punkty proc. w porównaniu do badania lutowego. Na kandydatów PiS - 23 proc. - wynika z marcowego sondażu CBOS. Chęć pójścia do urn deklaruje ponad połowa ankietowanych.
fot. Wprost

Piątek, 2010-03-12 13:00:33,


Biała barbie lepsza od czarnej?

Barbie czarna i barbie biała. Różni je nie tylko kolor "skóry". Co jeszcze? Barbie biała jest o prawie 100% droższa. Społeczność afroamerykańska jest oburzona.
fot. stock.xchng

Piątek, 2010-03-12 13:00:33,

Niemcy nakręcili scjentologów, teraz mają problem

Scjentolodzy usiłują zablokować niemiecki film, który ma ich przedstawiać jako nieetyczną i totalitarną grupę.


Piątek, 2010-03-12 13:00:33,

Francja: nauczyciele na ulicach

We Francji osiem nauczycielskich związków zawodowych nawołuje do strajkowania i manifestacji. Nauczyciele będą protestować przeciwko przemocy w szkole, pogarszających się warunków pracy i planowanych zwolnień.


Piątek, 2010-03-12 13:00:33,


Brytyjczykowi Jezus ukazał się na patelni

W Wielkiej Brytanii zdarzył się cud. Toby Elles, 22-letni pracownik banku, na przypalonym spodzie patelni, zobaczył... twarz Chrystusa.


Piątek, 2010-03-12 13:00:33,

Rosja chce wskrzesić alians ZSRR-Indie

Rosja chce nadrobić zaległości w stosunkach z Indiami, ale globalizacja uczyniła Rosję dla Indii mniej atrakcyjnym partnerem niż w czasie zimnej wojny był ZSRR - pisze w piątkowym komentarzu redakcyjnym "Financial Times".


Piątek, 2010-03-12 13:00:32,


Projekt muzeum wysiedleń jak rezerwat Indian

Niemiecki projekt muzeum wysiedleń przypomina rezerwat, gdzie "garstka autochtonów pod nadzorem białych i oczywiście mądrzejszych braci może rozprawiać o tym, czy i jak upamiętnić wojny z Indianami" - ocenia w piątek dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung".


Piątek, 2010-03-12 13:00:32,

Zniesienie celibatu księży za 50 lat?

Zniesienie celibatu księży katolickich nastąpi za 50 lat - taki jest według włoskiego dziennika "La Repubblica" tajny projekt Watykanu. Gazeta podała w piątek, że plany te już teraz są omawiane przez watykańskich hierarchów.


Piątek, 2010-03-12 13:00:32,


Schetyna: Kaczyński odwraca uwagę od wstydliwej koalicji PiS-SLD

Szef klubu PO Grzegorz Schetyna wykluczył możliwość utworzenia koalicji Platformy z PiS. Ocenił, że słowa prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego o możliwości takiej koalicji to "retoryka rozpaczy" i próba odwrócenia uwagi od "wstydliwej i kompromitującej" współpracy z SLD.
fot. Wprost

Piątek, 2010-03-12 13:00:32,


Gowin: koalicję zawiera się z całą PO, albo wcale

"Platforma jest całością i albo zawiera się koalicję z całą Platformą, albo tej koalicji nie będzie", powiedział Jarosław Gowin, odnosząc się do słów Jarosława Kaczyńskiego o możliwej koalicji z "częścią PO". Poseł Platformy wykluczył jednocześnie możliwość zawarcia takiego porozumienia, przynajmniej w najbliższych latach.
fot. Wprost

Piątek, 2010-03-12 11:40:41,


Kolorowa MiNI Akademia Matematyki

Wykładem i warsztatami o grafach rozpocznie się w sobotę MiNI Akademia Matematyki na Politechnice Warszawskiej, zorganizowana przez Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych (MiNI). Akademia chce pokazać uczniom szkół ponadpodstawowych, że matematyka może być fascynująca.
Fot. sxc.hu

Piątek, 2010-03-12 11:40:41,

Zachodni Brzeg Jordanu odcięty od świata

Izrael całkowicie zablokował Zachodni Brzeg Jordanu. Minister obrony Ehud Barak tłumaczy decyzję "względami bezpieczeństwa" i ryzykiem zamachów.
fot. Wikipedia

Piątek, 2010-03-12 11:40:41,

Pierwszy zgrzyt między prokuratorem generalnym a ministrem sprawiedliwości?

W porannym programie Radia TOK FM, minister sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski dystansuje się od opinii Andrzeja Seremeta, że należy ukrócić przecieki z prokuratury do prasy. - Przecieki są wykorzystywane w celach jawnie politycznych. Trzeba je zlikwidować - mówił niedawno nowy prokurator generalny.


Piątek, 2010-03-12 11:40:41,

Nowy szef CBA donosi do prokuratury na Mariusza Kamińskiego

Szef CBA Paweł Wojtunik złożył zawiadomienie do Prokuratora Generalnego o podejrzeniu nadużycia władzy i nielegalności działań operacyjnych, prowadzonych przez CBA za czasów jego poprzednika, Mariusza Kamińskiego. Chodzi o słynną operację, podczas której biuro chciało udowodnić Aleksandrowi Kwaśniewskiemu nielegalne pochodzenie jego domu w Kazimierzu.
fot. Wprost

Piątek, 2010-03-12 11:40:41,

Nowy rząd Ukrainy: gabinet z widokami na Rosję

"Gabinet z widokami na Rosję" - tak rosyjski dziennik "Kommiersant" tytułuje korespondencję z Kijowa prezentującą skład nowego ukraińskiego rządu, zatwierdzony poprzedniego dnia przez parlament Ukrainy.


Piątek, 2010-03-12 11:40:41,


Nitras: Palikot będzie musiał się trochę pobić w piersi

Poseł do Parlamentu Europejskiego Sławomir Nitras, w porannym "Kontrwywiadzie RMF FM", wytknął Januszowi Palikotowi bezpardonowe ataki na Radosława Sikorskiego. - Rozmawiałem z Palikotem po jego występach, uważam, że w tym galopie swoich myśli trochę się zapędził - powiedział Nitras


Piątek, 2010-03-12 11:40:41,


YouTube znokautował rywali

Serwis You Tube jest liderem styczniowego rankingu najpopularniejszych internetowych serwisów wideo w Stanach Zjednoczonych, opracowanego przez firmę comScore. Zaskakujące jest nie tyle to, że You Tube jest na czele stawki, ile to, w jakim stylu znokautował pozostałych rywali.


Piątek, 2010-03-12 11:40:41,


List papieża o pedofilii przed Wielkim Czwartkiem

Opóźnia się publikacja listu Benedykta XVI do Kościoła w Irlandii w związku z ujawnionym tam skandalem pedofilii - podaje "Il Giornale". Według gazety list, zapowiadany na połowę marca, zostanie ogłoszony przed Wielkim Czwartkiem, świętem kapłanów.


Piątek, 2010-03-12 11:40:41,

Berlusconi: wyszliśmy z kryzysu, znowu się wspinamy

Premier Włoch Silvio Berlusconi ogłosił w czwartek, że kraj ten wyszedł z "poważnego kryzysu". "Zaczynamy się znowu wspinać"- powiedział szef włoskiego rządu nawołując do optymizmu.
fot. Ricardo Stuckert/ Wikipedia

Piątek, 2010-03-12 08:40:33,


Aresztowany za napis: "Elton John musi umrzeć"

Mężczyzna, który groził w internecie piosenkarzowi Eltonowi Johnowi, został aresztowany. Neal Horsley 28 lutego zamieścił w internecie nagranie wideo, na którym wystawił transparent z napisem "Elton John musi umrzeć". Napis trzymał frontem do budynku, w którym - jak twierdzi - Elton John ma mieszkanie.


Piątek, 2010-03-12 08:20:27,


Samolot czekał, bo pasażerowie oglądali finały hokeja

Kanadyjskie linie lotnicze Air Canada musiały opóźnić odlot samolotu, gdyż pasażerowie oglądający transmisję z finałów mistrzostw hokejowych w telewizorze na lotnisku ignorowali wezwania obsługi - podał w czwartek Reuters.


Piątek, 2010-03-12 08:20:26,


Śledztwo w sprawie działalności Finroyal

Prokuratura ponownie wszczęła, umorzone w 2008 r., śledztwo w sprawie działalności firmy Finroyal - informuje "Parkiet". Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa złożyła Komisja Nadzoru Finansowego.


Piątek, 2010-03-12 08:00:29,


Inwazja telebimów

Ogromne telebimy reklamowe, które wyrastają przy zakorkowanych drogach w Warszawie stają się prawdziwą plagą. Zdaniem drogowców i policjantów, mogą być przyczyną wypadków - informuje "Życie Warszawy".


Piątek, 2010-03-12 08:00:29,

Nabór do przedszkoli bez problemów?

W najbliższy poniedziałek zaczyna się nabór do stołecznych przedszkoli. Zdaniem wielu rodziców trzylatków, może nie być różowo - informuje "Metro".


Piątek, 2010-03-12 08:00:29,


Zwolnienia chorobowe zalewają ZUS

ZUS w Krakowie wypłaca zasiłki z kilkumiesięcznym poślizgiem, bo nie radzi sobie z napływem wniosków - informuje "Dziennik Polski".
fot. Wprost



Piątek, 2010-03-12 07:40:25,

TVP schodzi na ziemię

Telewizja publiczna płaci za miejsce na satelicie, którego praktycznie nie używa. Zarząd TVP chce rozwiązać umowę, którą przed odejściem podpisał były prezes Piotr Farfał - informuje "Gazeta Wyborcza".


Piątek, 2010-03-12 07:40:25,


W chińskim zoo tygrysy syberyjskie padły z głodu

11 rzadkich tygrysów syberyjskich trzymanych w ciasnych klatkach i karmionych jedynie kośćmi kurcząt zdechło z powodu niedożywienia w zadłużonym zoo w północno-wschodnich Chinach - poinformowały chińskie media państwowe.


Piątek, 2010-03-12 07:40:25,


Jarosław Kaczyński: chcę koalicji z częścią PO, a nie z SLD

Koalicję w przyszłym parlamencie z częścią PO jest możliwa, z postkomunistami nie ma rozmowy - powiedział w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" prezes PiS Jarosław Kaczyński. Jego zdaniem polski system partyjny dzięki obecnej ordynacji wyborczej, uzupełniony ustawą o finansowaniu partii, jest "zupełnie znośny".


Piątek, 2010-03-12 07:40:25,
Idzie cicha amnestia

Nadmierne zagęszczenie w polskich więzieniach spowodowało, że rozpoczęto przygotowania do rozładowania tłoku w celach - informuje "Rzeczpospolita".


Piątek, 2010-03-12 07:40:25,

W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie.


Piątek, 2010-03-12 07:40:24,


Zdrożeje w warsztatach samochodowych

W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie.
fot. stock.xchng

Piątek, 2010-03-12 07:40:24,

Księgarnie marzą o urzędowych cenach

Księgarze i wydawcy chcą wprowadzić stałe ceny na książki. Przez kilka miesięcy od premiery bestseller miałby kosztować wszędzie tyle samo - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".


Piątek, 2010-03-12 07:40:24,


Sędziowie bezkarni

Kilkadziesiąt spraw z okresu stanu wojennego przeciwko sędziom zostanie niebawem umorzonych - informuje Instytut Pamięci Narodowej, a czytamy o tym w "Naszym Dzienniku".


Piątek, 2010-03-12 07:40:24,

ZUS zasypany zwolnieniami

ZUS w Krakowie wypłaca zasiłki z kilkumiesięcznym poślizgiem, bo nie radzi sobie z napływem wniosków - informuje "Dziennik Polski".


Piątek, 2010-03-12 07:40:24,


Jarosław Kaczyński: Tusk pójdzie do piekła za Palikota

Za Janusza Palikota "Donald Tusk będzie się w piekle w smole gotował" - stwierdził Jarosław Kaczyński w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej". Prezes PiS powiedział jednak, że koalicję w przyszłym parlamencie z częścią PO jest możliwa, z postkomunistami nie ma rozmowy.
fot. Kolanin, Wikipedia

Piątek, 2010-03-12 07:20:27,


W więzieniach za ciasno. Będzie amnestia.

Nadmierne zagęszczenie w polskich więzieniach spowodowało, że rozpoczęto przygotowania do rozładowania tłoku w celach - informuje "Rzeczpospolita". Jeśli skazanych będzie nadal przybywać, grożą nam pozwy o łamanie kodeksowych norm, a potem skargi do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka.
16 4 16