Odpowiedzi

2010-03-15T19:45:27+01:00
Teraz :
x - wiek matki
y - wiek syna

dwa lata temu:
x-2 - wiek matki
y-2 - wiek syna

za dziesięć lat :
x+10 - wiek matki
y+10 - wiek syna

x-2 =4(y-2)
x+10+y+10=74

x-2=4y-8 |+2
x+y+20=74 | |-20

x = 4y-6
x+y=54

x = 4y-6
4y-6+y=54

x = 4y-6
5y-6=54 |+6

x = 4y-6
5y = 60 |/5

x = 4y-6
y=12

x=4*12-6
y=12

x=42
y=12

odp. matka ma teraz 42 lata, a syn 12.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T19:45:40+01:00
X-syn
y-matka
układ równań:
4(x-2)=(y-2)
x+10+y+10=74
4x-8=y-2
x+y+20=74
y=4x-6
x+y=54
x+4x-6=54
5x=60
x=12
y=4x-6
x=12
y=42
2010-03-15T19:47:25+01:00
Tworze uklad rownan
(m-2)=4(s-2)
m+10+s+10=74

m-2=4s-8
z tego wyliczam m=4s-8+2=4s-6
wstawiam do drugego rownania
4s-6 +10+s=74
5s=74-10+6
5s=70
s=14 lat syn
m=4s-6= 4 x 14 -6= 50 lat mama