Mam zadanie z polaka ,że w ,którym mam kilku wynalazców i mam na pisać co oni odkryli lub jaki wynalazek stworzyli i jakie ma współczesne zastosowanie.Oto oni:
Karol Darwin
Tomas Alva Edison
Albert Einstein
Aleksander Fleming
Galileusz
Johannes Kepler
Gregor Mendel
Isaac Newton
Wilhelm Conrad Roentgen
Ludwik Pasteur
Benjamin Franklin
Alfred Nobel
Fames Watt
Alan Turing

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:02:48+01:00
Czytaj to tak że najpierw jets osoba, po myśliniku co stworzyła i kolejny myślinik zastosowanie

Karol Darwin - teoria rewolucji - jest paradygmatem biologii
Tomas Alva Edison - żarówka - światło uzyskiwane z zarówek jest światłem zbliżonym do słonecznego i cechuje się dobrym oddawaniem barw
Aleksander Fleming - penicyliny - antybiotyk na różne groźne choroby
Galileusz - luneta - służy do obserwowania odległych przedmiotów
Johannes Kepler - 3( napisz rzymskimi ) prawa ruchu planet - umożliwiają opis ruchu planet wokół słońca
Gregor Mendel - Teoretyczne podstawy genetyki
Isaac Newton - prawo ciężkości
Wilhelm Conrad Roentgen - rentgen - pomaga w rozpoznawaniu różnych chorób wewnętrznych typu złamań
Ludwik Pasteur - pasteryzacja, szczepionka - dzięki niej produkty nie psują się za szybko - szczepionka na różne groźne choroby
Benjamin Franklin - piorunochron - chroni domy przed uderzeniem piorunów
Alfred Nobel - dynamit - jest potrzebny do wszelkich robót górniczych w militariach i podczas burzeń budynków
Fames Watt - maszyna parowa - ułatwia życie ludziom
Alan Turing - twórca pojęcia maszyny Turinga i komputer

Pozdrawiam ...
6 4 6
2010-03-15T20:03:08+01:00
Issak Newton odkrył ruch planet.Na podstawie swoich obserwacji i przemyśleń stwierdził że nie wystarczy wprawić kamień w ruch,nadając mu prędkość,poprostu prawo powszechnego ciążenia.Zastosowanie to np. wiemy że jeśli skoczymy z murka spadniemy na ziemie a nie polecimy ( przyciąganie ziemskie jednym słowem)
4 2 4