Odpowiedzi

2010-03-15T19:58:09+01:00
Podstawa jest kwadrat. wzór na dlugość przekątnnej kwadratu a*pierwiastek z 2
wiec jesli przekątna podstawy ma dl 6 pierw z 2 to dlugość krawędzi podstawy wynosi 6 cm
Wysokość graniastoslupa obliczam z tw pitagorasa rysujac trojkat ktorego podstawa ma 6 przeciwprostokątna ma 8 cm a wysokość to moja niewiadoma
8^2+6^2=X^2
100=X^2
X=10
więc objętość V=a*a*x
V=6*6*10
V=360cm^2

Proszę o naj:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:00:47+01:00
D-przekątna
a-bok podstawy
b-bok ściany bocznej
V-objętość
V=a*b*c

a√2=d
a√2=6√2
a=6

8²+6²=b²
64+36=b²
100=b²
b=10

V=6*6*10=360

Odp. Objętość wynosi 360