1,na którym kontynencie stworzyli swoje państwo inkowie?
2.jak nazywająsie najwarzniejsze zabytki cywilizacji indyjskiej
3.co nalerzy do największych cywilizyjnych osiągnięc inków


POLECENIE NA PODSTAWIE TEKSTU Z INT. ODP NA PYTANIA czekam na odp<lol>
błagam pomóżcie !!

2

Odpowiedzi

2010-03-16T09:03:44+01:00
Inkowie, Inka, plemię zamieszkujące południowo-zachodnią część Ameryki Południowej, które prawdopodobnie w połowie XII w. stworzyło doskonale zorganizowane państwo o nazwie Tawantinsuyu ("państwo pszczół"). Dzięki ekspansywnej polityce władców szybko wchłonęli okoliczne drobne państewka, samodzielnie funkcjonujące wcześniej na terenie Ameryki Południowej, narzucając im własną organizację państwową, religię i język (kiczua).
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T09:11:17+01:00
1.Ameryka poludniowa.południowo - zach część
2. stupy np. Sańći z III w. p.n.e.,Aclahuasi (Dom Wybranych Kobiet),Amarucancha (Dziedziniec Wężów),Coricancha (złoty dziedziniec) była m.in obserwatorium astronomicznym, służącym kapłanom do obserwacji zmian w układzie ciał niebieskich
3. Inkowie byli doświadczonymi inżynierami; wznosili ogromne budowle z wielkich bloków kamiennych. Szczególnie znane są dorgi Inków- zbudowane wysoko w Andach sieci dróg i mostów sznurowych nad parowami.
19 4 19